• سه‌شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-2761
  • خبرنگار : 50051

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

شبکه های پرس تی وی، العالم و الکوثر با اخبار خود غرب را به زانو در آورده اند

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: رسانه ها در دنیای امروز نقش بسیار تاثیر گذاری دارند و می توانند به راحتی افکار عمومی را تحت تاثیر خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه همدان، حجت الاسلام والمسلمین "سید جواد موسوی هوائی" که در جلسه"ماهواره و فضای سایبر،فرصت ها و تهدیدها" از سلسله جلسات اندیشه جوان سخن می گفت، ادامه داد: پس از جنگ دوم جهانی،آمریکا که در این جنگ شرکت نداشت و از صدمات ناشی از آن در امان بود،سعی کرد با تسلط بر رسانه های موجود و گسترش آنها بر منابع غنی کشورهای دنیا به خصوص کشور های آسیایی و آفریقایی حاکم شود.

وی این تفکر را تفکری صهیونیستی نامید و اظهار کرد: آنان همواره سعی داشته اند که بتوانند مردم جهان را با دستان خود حرکت دهند که رسانه­ها ابزار مفیدی برای این هدف هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها از هر فرصتی برای اهداف نامشروع خود استفاده می کنند، تصریح کرد: ما نباید در زمین آنها بازی کنیم و شرایط را برای استفاده آنها فراهم کنیم.

موسوی هوائی تاکید کرد: ایران کشوری با فرهنگ غنی و متمدن است که به همین خاطر مورد حمله کشور های غربی قرار می گیرد.

وی با اشاره به مشخص بودن تکلیف مردم مسلمان ایران با ماهواره عنوان کرد: به خاطر مفسده برانگیز بودن برنامه های ماهواره استفاده از این ابزار به لحاظ شرعی مشکل دارد و از نظر قانونی هم مطابق با قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی استفاده از آن مجاز نیست.

وی استفاده از ماهواره با توجیه استفاده از برنامه های خبری آن را بهانه و وسوسه شیطان خواند و بیان کرد: شبکه خبر تمامی اخبار دنیا را به جز دو تا سه درصد آن که مشکلات اخلاقی دارد،در اختیار مردم قرار می دهد.

این مشاور خانواده و جوانان اضافه کرد: بر اساس تجربیات و مشاهدات خود موارد بسیاری را دیده­ام که تنها به خاطر جست و جو کردن در کانالهای ماهواره ای زندگیشان از هم پاشیده و از بین رفته است.

وی قوی ترین برنامه های ماهواره ای را برنامه های "مستند" خواند و گفت: با فراهم شدن امکانات زیربنایی هم اکنون شبکه­های مستند و شبکه چهار به پخش قسمت عمده ای از این برنامه ها به صورت پاک و غیر مفسده انگیز می کنند که کسانی که نیاز به این برنامه ها دارند می توانند از آن استفاده کنند.

موسوی هوائی تصریح کرد: تیم های رسانه ای از افراد متخصص تشکیل شده است که این گروه ها وظیفه رصد ماهواره­های مرتبط با ایران را به عهده گرفته­اند و تحلیلهای جامع خود را از این برنامه­ها در سایت جام نیوز در اختیار مردم می گذارند.

وی به فرصتهای ایجاد شده توسط این فن آوری نیز اشاره و تاکید کرد: شبکه های پرس تی وی، العالم و الکوثر هم اکنون آمریکا، انگلیس و اسرائیل را با خبرهای خود به زانو در آورده اند.

وی افزود: در حال حاضر برنامه هایی برای افزایش تعداد این شبکه ها وجود دارد که امیدواریم به زودی اجرایی شود تا از لحاظ رسانه ای هم وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی در پایان نسل جوان را نسلی بسیار متدین و آگاه نامید و تاکید کرد: اگر الگو های مناسبی را در اختیار این نسل قرار دهیم می توانیم به سمت درست حرکت کنیم که لازمه آن بازگشت به منطق صحیح اهل بیت است.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha