• سه‌شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-57878
  • خبرنگار : 50051

در شورای هماهنگی ترافیک همدان مطرح شد؛

نامشخص بودن مرجع جمع‌آوری سوخت تانکرهای حمل سوخت در همدان

13940515000178_PhotoA
معاون امور عمرانی استاندار همدان با تأکید بر ضرورت بهینه عملکرد دستگاه‌های اجرایی با کمترین هزینه، گفت: با توجه به شرایط مالی کنونی و تخصیص بودجه به دستگاه‌های مربوطه، هر یک از سازمان‌ها باید با کمترین هزینه، بهترین کار را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمودرضا عراقی سه‌شنبه 15 آبان در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، با اشاره به بین‌المللی بودن شهر لالجین و اهمیت راه‌های مواصلاتی و تردد این شهر بیان کرد: شهر لالجین یک برند بسیار باارزش برای استان است و باید به شکل ویژه‌ای به آن نگاه کرد و برای رفع مشکلات این شهر به‌ویژه مشکلات تردد، بهترین اقدامات صورت گیرد.

وی با ضروری دانستن آغاز هر چه سریع‌تر فعالیت‌ها برای ساخت زیرگذر نهالستان در محور همدان- بیجار مطرح کرد: کمیته فنی تنها یک هفته مهلت دارد تا براساس شرایط مالی، صلاحدید منطقه و تأیید کارشناسی، اقدام به ساخت زیرگذر و یا روگذر در این منطقه کند. 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان نیز در رابطه با معضل اجرایی نشدن آئین‌نامه مواد سوختی، گفت: به طور مثال هر تانکر سوخت، باید دارای 5 نوع بیمه‌نامه باشد که این موضوع هیچ‌گاه عملی نمی‌شود؛ در استان امکان اطفاء حریق به صورت گسترده وجود ندارد و برای مهار آتش‌سوزی‌های ناشی از واژگونی تانکرهای سوخت، همدان نیاز به کمک استان مرکزی دارد.

دکتر حبیب معصومی با اشاره به عبور یک میلیون زائر از استان همدان برای سفر کربلا در روز اربعین، عنوان کرد: از این تعداد زائر، بخشی هم مربوط به عبور تانکرهای سوخت عراقی بوده است که در صورت بروز مشکل، استان توانایی اطفاء حریق ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز با بیان اینکه در اجرای قوانین مربوط به آئین‌نامه‌های سوختی با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: مرجع جمع‌آوری سوخت تانکرهای حمل سوخت، در صورت بروز هر گونه مشکل اعم از واژگونی باید مشخص باشد تا براساس آن بتوان تصمیم گرفت در صورت بروز حادثه چه مرجعی وظیفه رسیدگی و جلوگیری از بحران، به ویژه در فصل زمستان را دارد.

علیمردان طالبی با اشاره به غیرقابل شناسایی بودن برخی از سوخت‌ها، مطرح کرد: گاهی توانایی تشخیص نوع سوخت برای نیروهای امدادونجات بسیار سخت است و رانندگان حمل تانکر آگاهی نسبت به نوع سوخت مورد حمل ندارند این در صورتی است که براساس آئین‌نامه‎‌های مربوطه هر تانکر سوخت باید کد مخصوص به سوخت خود را بر تانکر نصب کند اما عملا اجرا نمی‌شود و باعث سخت شدن عملیات امداد می‌شود.

وی با بیان اینکه صادرکننده بارنامه باید متولی خسارت ناشی از تانکرهای سوخت باشد، عنوان کرد: پیمانکار این دسته از مواد باید سیستمی برای تخلیه و ایمن‌سازی سوخت داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: تنها جمع‌آوری و تخلیه 4 سوخت نفت، بنزین، گازوئیل و مازوت بر عهده شرکت نفت است همچنین مواد پتروشیمی از بیشترین نوع سوخت در حال تردد در استان است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.