• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-61700
  • خبرنگار : 50038

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر خبر داد:‏

حذف 10 نقطه حادثه خیز ملایر طی 3 سال آینده

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملایر با بیان اینکه حوزه عملیاتی این اداره در دو بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای است، گفت: سند توسعه راهداری شهرستان ملایر توسط اداره کل تهیه و تنظیم شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سید اسماعیل صفوی زاده بعدازظهر پنجشنبه 23 خرداد ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برش شهرستانی و افق کاری مشخص شده برای ملایر تا سال 1400، اظهارکرد: حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز یکی از اولویت های اصلی ما به شمار می رود و برای این مهم اعتباری افزون بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری 2 نقطه حادثه خیز، در سال 99،4 نقطه پر حادثه و در سال 1400 نیز 4 نقطه حادثه خیز تعریف شده که باید طی مدت زمان مقرر حذف و اصلاح شوند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر به اهمیت نوسازی ماشین آلات اشاره کرد با بیان اینکه در این بخش اعبتاری افزون بر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان درنظر گرفته شده است، افزود: عمر ماشین آلات راهداری و جاده ای ملایر بالای 50 سال است.

وی خاطرنشان کرد: درسال جاری اولویت ما تهیه بیل مکانیکی است، در سال آینده خریداری کردن دستگاه بابکت و در سال 1400 خریداری لودر در دستور کار ما قرار دارد.

صفوی زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 راهدارخانه زاغه، یونس و زنگنه در سطح شهرستان فعال هستند و به ارائه خدمات می پردازند، افزود: ما در محور آورزمان راهدارخانه نداریم که با توجه به اهمیت و نیاز احداث این پروژه اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این کار درنظر گرفته شده است.

وی به در دستور کار قرار داشتن روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی در سال جاری به طول 32 کیلومتر اشاره کرد و گفت: در سال 99 و سال 1400 نیز هر ساله انجام روکش آسفالت این راه ها به طول 32 کیلومتر برای اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر تعریف شده است.

افتتاح 4 مجتمع خدماتی بین راهی ملایر در هفته دولت

صفوی زاده با بیان اینکه در حال حاضر 8 مجتمع خدماتی بین راهی در سطح شهرستان به مسافران خدمات دهی می کنند و از این لحاظ در بین سایر شهرستان ها حرف اول را می زنیم، از افتتاح 4 مجتمع خدماتی بین راهی ملایر در دهفته دولت با تلاش و به همت بخش خصوصی و حمایت این اداره خبر داد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی پروژه مجتمع خدماتی ایران زمین در حاجی آباد با صرف 5 میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی 99 درصدی پروژه مجتمع خدماتی رفاهی طلوع در حسین آباد با صرف 3 میلیارد تومان اشاره کرد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی مجتمع خدماتی رفاهی اسلام آباد با یک میلیارد تومان سرمایه گذاری و پیشرفت فیزیکی قابل توجه مجتمع خدماتی رفاهی آورزمان با 5 میلیارد تومان، خاطرنشان کرد: هدف ما ارتقای سطح خدمات دهی به مسافران است.

تخریب  99 پل در سیلاب های اخیر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر با نگاهی به عملکرد این اداره از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون از محل اعتبارات درون شهرستانی،  بیان کرد: در سیل فروردین ماه  99 پل در سطح شهرستان تخریب شد.

صفوی زاده با بیان اینکه با بکارگیری 300 متر لوله احداث پل های روستایی را انجام دادیم، ادامه داد: رفع نقطه حادثه خیر جوزان، که گیری کامل محور ملایر – همدان و محور ملایر- اراک، نصب 2 هزار و600 عدد تودلی گاردریل، خط کشی 27 کیلومتر از جاده ها، شانه سازی راه های 99 روستا، نصب 58 شاخه گاردریل، نصب 47 پایه گاردریل، نصب 2 هزار و 200 عد تالبلوی های مسیرنما، انتظامی، اخطاری، احداث پل های باکسی، احداث پل هزار جریب و ... طی 3 ماهه گذشته انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه راهداری و حمل و جاده ای نیازمند تأمین اعتبارات لازم است تا خدمات بیشتر و بهتری به مردم ارائه بدهد، گفت: از سال های گذشته تاکنون آسفالت محور ملایر – اراک از جمله مطالبات به حق مردم ملایر است که امسال با اعتبار تخصصی یک میلیارد و 843 میلیون تومان توانستیم 13 هزار و 713 متر مربع از این محور را آسفالت کنیم اما اتمام این پروژه نیازمند حمایت جدی نمایندگان ملایر در مجلس،  اداره کل راهداری، استانداری و فرمانداری برای تخصیص بودجه است.

صفوی زاده با اشاره به اینکه در سال جاری مجموعاً 129 میلیون تومان برای بازسازی پل ها بودجه در اختیار ما گذاشتند، افزود: از این مبلغ 40 میلیون تومان صرف بازسازی پل گنجاب شد.

وی یادآورشد: در طول 3 ماهه امسال با تلاش فراوان و بکارگیری تجهیزات 3 کیلومتر در روستای نهنجه و 3 کیلومتر در روستای کوسج خلیل زیرسازی انجام دادیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha