• شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-63727
  • خبرنگار : hamedan-81122

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان:

سایت نمایشگاهی همدان بین‌المللی شد

225461
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان با اشاره به بین المللی شدن سایت نمایشگاهی در همدان گفت: تبادل افکار بین تجار، هدف اصلی بین‌المللی شدن نمایشگاه بود.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حمید گلی‌پور شنبه 26 مرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سالانه بیش از140 میلیارد دلار در صنعت نمایشگاهی دنیا گردش دارد، خاطرنشان کرد: موتور اقتصادی بسیاری از کشورها، نمایشگاه‌ها هستند.

وی افزود: با توجه به مشکلات سیاسی و اقتصادی در کشور این صنعت هنوز جایگاه خود را نیافته و نمایشگاه‌های تخصصی به عنوان موتور محرک اقتصاد، صادرات و واردات به جایگاهی که باید نرسیده‌اند.

گلی‌پور با اشاره به افزایش کیفیت نمایشگاه‌ها در استان همدان، تصریح کرد: انتقادات و پیشنهادات مردم و همچنین غرفه داران سنجیده می شود تا بتوان خدمات بهتری ارائه داد.

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه یک بنگاه اقتصادی است، یادآور شد: اگر اصول اقتصادی در نمایشگاه رعایت نشود، بحران‌های اقتصادی در آن ایجاد خواهد شد.

وی به بین‌المللی بودن نمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر اقدام چندانی در این زمینه انجام‌نشده بود اما در 20 روز اخیر بخش بین‌المللی نمایشگاه راه‌اندازی و نخستین تفاهم‌نامه خارجی نمایشگاه بین‌المللی استان همدان با کردستان عراق منعقد شد و به‌زودی همدان مجری نمایشگاهی در عراق خواهد بود.

گلی پور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با نمایشگاه بین‌المللی تبریز، یادآور شد: حلقه گمشده بخش صادرات استان، نمایشگاه است چرا که می‌تواند با نمایش توانمندی‌ها ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی با همکاری اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف تلاش‌هایی برای صادرات غیرنفتی صورت خواهد گرفت و امسال ثمرات این اقدامات مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان به شرایط سایت جدید نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هفت میلیارد تومان اعتبار در این طرح 20 هکتاری هزینه شده و میزان پیشرفت فیزیکی آن 70 درصد است اما تأمین تجهیزات 60 درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه به دنبال اقدامات فرهنگی‌ نیز هست، یادآور شد: استفاده از سمن‌ها و کمک به این نهادها از جمله برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه به شمار می‌رود.

گلی پور با بیان اینکه همدان باید به‌زودی به برند نمایشگاهی در کشور تبدیل شود، به اهمیت برندسازی در نمایشگاه‌های تخصصی اشاره و اظهار کرد: در این نمایشگاه به‌طور صرف بازاریابی انجام می‌شود و جنبه عمومی ندارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کشاورزی همدان بعد از تهران قوی‌ترین نمایشگاه است، یادآور شد: در این نمایشگاه تمام قطب‌های تولید ادوات کشاورزی کشور حضوری فعال دارند.

گلی پور در ادامه از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌ها در نمایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود آموزش‌هایی به بازرگانان در زمینه‌های مختلف ارائه شود و نمایشگاه فضایی برای تبادل تجربیات باشد.

وی بابیان اینکه اولویت برخی نمایشگاه‌ها، اختصاص ظرفیت به اصناف بومی است، یادآور شد: تا جایی که اصناف بومی از حضور در نمایشگاه استقبال کنند، ظرفیت به آنها اختصاص داده می‌شود و مابقی در اختیار سایر استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه قصد ضربه زدن به بازار را با برگزاری نمایشگاه‌ها نداریم، اظهار کرد: منافع برپایی نمایشگاه‌ها به مردم می‌رسد و با مدیریت‌ و برنامه‌ریزی، باید سود اصناف، مردم و شرکت نمایشگاه‌ها درنظر گرفته شود.

گلی پور با اشاره به اینکه میراث فرهنگی در کنار نمایشگاه برای توسعه گردشگری پای‌کار باشد، گفت: مباحثی مطرح‌شده که تورهای همدان برای شرکت‌کنندگان سایر استان‌ها در نمایشگاه در نظر گرفته شود.

وی در ادامه از گردش مالی 45 میلیارد تومان سالانه در نمایشگاه بین‌المللی همدان خبر داد و گفت: عرضه کالا در نمایشگاه عامل اصلی تبادل افکار و تجربیات تجار بوده و هزینه‌های دریافت شده در نمایشگاه هزینه برنامه‌ای جنبی نمایشگاه می‌شود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.