• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: ilam-29185

همتی عنوان کرد:

روش‌های غلط تربیتی والدین؛ زمینه‌ساز اضطراب در کودکان

روش‌های غلط تربیتی والدین؛ زمینه‌ساز اضطراب در کودکان

معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: متأسفانه برخی والدین با استفاده از برخی روش‌های تربیتی اشتباه، اضطراب را در کودکان تقویت کرده و موجب سلب شادی از آن‌ها می‌شوند.

 

«زهرا  همتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: پدر و مادر مهم‌ترین الگوی رفتاری فرزندان بوده و چنانچه رفتار آن‌ها درست باشند بدون شک کودکانشان نیز دارای رفتاری صحیح بوده و مهارت‌های زندگی را به‌ خوبی در منزل فرا می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه وقت گذاشتن برای کودکان از سوی پدر و مادر امری بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است، افزود: پدر و مادرها باید زمان کافی برای بازی با کودکانشان بگذارند و در طول روز مدتی با آن‌ها بازی کرده تا کودکانی شاد و سر زنده داشته باشند.

 

همتی با تاکید بر اینکه شادی به این معنا نیست که آن را بتوان به کودک تزریق کرد، گفت: فعالیت‌ها و عملکردهای پدر و مادرهاست که می‌تواند موجب شادی فرزندان شده و یا افسردگی، غمگینی و اضطراب را در آن‌ها پرورش دهد.

 

وی یکی از مسائل مهم برای داشتن یک کودک شاد را داشتن احساس امنیت و شادابی در کانون خانواده دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که رابطه زوج تنش‌زا بوده و اختلاف و جدل در منزل داشته باشند بدون شک کودک شاد در این محیط پرورش نخواهد یافت.

 

معاون اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: یکی از مواردی که به شاد کردن کودکان کمک می‌کند، ابراز عشق و محبت از سوی والدین نسبت به کودک است که موجب شده او احساس آرامش و شاد بودن داشته باشد.

 

وی استفاده از شیوه‌های تربیتی مناسب را از دیگر موارد مؤثر در شاد بودن کودکان دانست و گفت: متأسفانه برخی والدین با استفاده از برخی روش‌های تربیتی اشتباه، اضطراب را در کودکان تقویت کرده و موجب سلب شادی از آن‌ها می‌شوند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha