• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: ilam-47668

«نشد پروانه‌ی باغ تو باشم

جدیدترین مجموعه شعر «ظاهر سارایی» رونمایی شد

جدیدترین مجموعه شعر «ظاهر سارایی» رونمایی شد

جدیدترین مجموعه شعر «ظاهر سارایی» با عنوان «نشد پروانه‌ی باغ تو باشم» در حوزه هنری ایلام رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «محمدعلی قاسمی» رئیس حوزه هنری ایلام در این نشست با ابراز خرسندی از جا افتادن برنامه‌های رونمایی و با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه تحول و پویایی و نقد آثار را فراهم کرده است، اظهار کرد: سارایی از پیشگامان پیشرو در دهه‌های 60 ، 70  و 80 استان است که طیف زیادی از مردم را مخاطب کارهای خود قرار داده است.

وی گفت: سارایی دین بزرگی بر شعر استان دارد و در جریان سازی شعر غرب کشور گام‌های بزرگی برداشته است و می‌توانست بیشتر از این خود را در سطح کشئور مطرح کند اما خاضعانه خود را وقف تعلیم و تربیت و آموزش کرد.

قاسمی تصریح کرد: سارایی شاعر حیرت است و از شعرش پیداست که هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده است.

رئیس حوزه هنری ایلام گفت: ظاهر سارایی از دهه‌ی 70 به بعد بیشتر وقتش را معطوف به شعر کردی کرد و از سردمداران شعر کردی جنوبی است و با مدیریت انتشارات «زانا» گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است.

«جلیل صفربیگی» دیگر شاعر ایلامی نیز با بیان اینکه نباید تواضع یک هنرمند موجب عدم توجه به آنان شود، تصریح کرد: چرا نباید مجسمه ظاهر سارایی زینت‌بخش یکی از اماکن عمومی شهر ایلام نباشد یا خیابانی به نام این شاعر عزیز که حق زبان مادری را ادا کرده است مزین نشود.

وی بر معرفی این شاعران در رسانه‌ها و نشست‌های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: معرفی ظاهر سارایی معرفی خودمان و چراغ راه آیندگانی است که به ادبیات اینمرز و مرز و بوم عشق می‌ورزند.

محمدرضا رستم‌پور که اجرای این برنامه را بر عهده داشت، گفت: ظاهر سارایی به تنهایی یک مجموعه است که هم در شعر فارسی و هم در شعر کردی الگو استو هم در همه‌ی محافل و نشست‌های ادبی حضور دارد.

در ادامه نعمت‌الله داودیان هم اشعار ظاهر سارایی را مورد بررسی قرار داد.

اجرای زنده چند سه شعر از اشعار این هنرمند توسط محمدجواد شوهانی و علی محمد ارسلانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

«نشد پروانه‌ی باغ تو باشم» توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha