• چهارشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-2593

نگاهي به وضعيت چهارتاقي نياسر در نوروز

نگاهي به وضعيت چهارتاقي نياسر در نوروز

سرپرست پايگاه ميراث فرهنگي شهر تاريخي نياسر گفت: معرفي جاذبه‌هاي تاريخي، طبيعي و فرهنگي شهر نياسر و هدايت مسافران به اين شهر تاريخي با نصب بنري از تصاوير اماكن و نقاط ديدني با هدف جذب گردشگري در نوروز 90 انجام شد.

علي ابوالفضلي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: برگزاري كلاس آموزش راهنمايان نوروزي در پايگاه نياسر و استقرار آن‌ها در مكان‌هاي تاريخي مانند باغ تالار، كوشك صفوي و غار رييس و تهيه‌ي كارت شناسايي و لباس فرم براي راهنمايان از ديگر اقدامات اين پايگاه در نوروز در مكان‌هاي تاريخي نياسر بود.

او حضور دو نفر از پرسنل يگان حفاظت ميراث فرهنگي و سركشي و بازديد آن‌ها از اماكن تاريخي شهر نياسر را از ديگر اقدامات انجام‌شده در اين مكان دانست و گفت: برپايي غرفه‌ي «نياسر، كهن باغ‌شهر ايران» در باغ فين از ديگر اقدامات تبليغاتي اين پايگاه براي معرفي آثار تاريخي شهر نياسر بود.

برخي مسافران كه در نوروز به نياسر سفر كردند، به خبرنگار ايسنا گفتند كه چهارتاقي نياسر به‌عنوان يكي از معروف‌ترين آثار تاريخي اين شهرستان، نوروز 90 را بدون راهنما و تابلوي معرفي در مسير گردشگران گذراند. همچنين حصاري مناسب با هدف جلوگيري از اقدامات تخريبي مانند يادگاري‌نويسي بر پايه‌هاي چهارتاقي نياسر در اطراف اين بنا وجود نداشت.

سرپرست پايگاه ميراث فرهنگي شهر تاريخي نياسر در اين‌باره به خبرنگار ايسنا توضيح داد: تابلوي شناسايي و معرفي مسير براي چهارتاقي نياسر سفارش داده شده است و در زمان گلاب‌گيري كاشان در اين مكان نصب مي‌شود.

ابوالفضلي همچنين با اشاره به استقرار چهار راهنما در باغ تالار نياسر، اظهار كرد: هزينه‌هاي مورد نياز براي فعاليت اين راهنماها توسط شهرداري نياسر پرداخت مي‌شود. همچنين يگان حفاظت براي سركشي به آثار تاريخي در اين منطقه با وجود سختي كنترل جمعيت زيادي كه در نوروز به نياسر آمده بودند، در اين مكان مستقر بود.

او ادامه داد: با برنامه‌ريزي‌هايي كه انجام داديم، قرار است چهارتاقي سامان‌دهي شود تا با ايجاد حصارهايي از ايجاد هرگونه تخريب در چهارتاقي مانع شويم. براي اين كار، به اعتباري مناسب نياز داريم ‌كه يك پروسه‌ي زماني را مي‌خواهد.

برخي بازديدكنندگان از چهارتاقي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا به گرفتن مبلغي تحت عنوان فروش بليت براي ديدن چهارتاقي نياسر در ميانه‌ي راه و پيش از رسيدن به بنا توسط دو نفر با لباس‌هاي فرم اشاره كردند و گفتند كه اين كار در حالي انجام مي‌شد كه دفتري براي اطلاع‌رساني يا حتا بروشوري حاوي اطلاعات مربوط به اين بنا در منطقه وجود نداشت.

در اين‌باره نيز سرپرست پايگاه ميراث فرهنگي نياسر گفت: در نوروز، شهرداري نياسر اقدام به ايجاد كيوسك بليت‌فروشي براي غار رييس كرده بود و براي بازديد از هيچ مكان ديگري از گردشگران پولي تحت عنوان بليت گرفته نمي‌شد و بازديدكنندگان براي ديدن چهارتاقي به تهيه‌ي بليت نياز نداشتند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha