• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-67179

نخستین لند آرت 40 نفره در نوش آباد رونمایی می شود

نخستین لند آرت 40 نفره در نوش آباد رونمایی می شود
نخستین لند آرت گروهی به سرپرستی پویا آریانپور در قلعه تاریخی قوام زنگ نوش آباد در فضایی به وسعت 10 هکتار رونمایی می شود.

پویا آریانپور، سرپرست این لند آرت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا  منطقه اصفهان در کاشان، گفت: این پروژه به عنوان یک پیام به تمام شهروندان ایرانی برای آشتی و دوستی با طبیعت و مسوولیت همگانی برای حفظ منابع محیط زیست است.

وی افزود: در اجرای این لند آرت، 40  نفر از هنرمندان دوستدار طبیعت و محیط زیست به مدت 10 روز آثار خود را خلق کرده اند و در روز جمعه 21 مهر از ساعت 15 تا 20 به معرض نمایش عموم خواهند گذاشت.

به گفته وی، لند آرت یا هنر زمینی، یک سبک هنری است که بر فرایندهای طبیعت تاکید می کند و نخستین بار در 1968 پدید آمد تا تذکری باشد برای عموم مردم که چگونه دنیای اطرافمان را ببینیم و  درباره آن فکر کنیم؟و چگونه هنر می تواند آینده سیاره ما را تضمین کند و زندگی ما را غنی کند؟ 

وی تصریح کرد:  هنرمندان در اجرای این پروژه، از مصالح طبیعی و ارگانیك و آلی مانند چوب و سنگ و برگ و فلز و... استفاده كرده و اثر هنری را در فضای بكر و به دور از تمدن و تكنولوژی اجرا کرده اند .

وی در مورد ویژگی هنرزمینی اظهار کرد: آثار در لند آرت، اغلب موقتی هستند و با گذشت زمان در معرض فرسایش عناصر طبیعی، از بین رفته یا تغییر می كند و هنرمند از راه عكس پروژه را ماندگاری می بخشد.

به گزارش ایسنا، آریانپور متولد ۱۳۵۰ است که تحصیلاتش را در رشته نقاشی به انجام رسانده و از سال ۱۳۷۲ به صورت حرفه‌اى نقاشى و از سال ۱۳۷۳ در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می کند. پویا آریان‌پور، صاحب رکوردهاى فروش قابل ملاحظه مانند پنجاه هزار دلارى از حراج کریستیز دبی است. آثار او پیش از این در گالرى هاى معتبر کشورهاى مختلفى نظیر سوئد، سوئیس، انگلستان، فرانسه، امریکا، ترکیه، چین، کویت، امارات، بنگلادش… به روى دیوار رفته و با استقبال مواجه شده است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha