• دوشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-73441

رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

در مجامع بین المللی حضور کمرنگی داریم

در مجامع بین المللی حضور کمرنگی داریم
رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بخش دولتی و خصوصی ایران در مجامع بین المللی حضور کمرنگی دارد و باید با برنامه مدون این نقص جبران شود.

به گزارش ايسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اتاق بازرگاني اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در سی و چهارمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهارکرد: حضور ایران در مجامع بین المللی می تواند ظرفیت های جدیدی برای همکاری های اقتصادی و سیاسی به وجود آورد و از این رو باید ایجاد و تقویت روابط بین المللی در اولویت  فعالیت بخش خصوصی قرار گیرد.

وی از عضویت اتاق بازرگانی اصفهان در اتاق بازرگانی جوانان بین الملل (JCI) خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی اصفهان در اجلاس سالانه JCI امسال حضور پیدا کرد و مراحل عضویت این اتاق در دست انجام است .

رییس اتاق بازرگانی اصفهان از علاقه مندی شرکت های ژاپنی برای همکاری با ایران خبر داد و گفت: در سفر اخیر هیات اتاق بازرگانی اصفهان به ژاپن با آژانس های گردشگری ژاپنی برای همکاری با آژانس های مسافرتی اصفهان رایزنی شد .

سهل آبادی با اشاره به آمادگی اتاق بازرگانی برای رونمایی از برندشهری اصفهان گفت: برند شهری اصفهان بیش از یکسال است که آمده رونمایی است و برای برگزاری مراسم رونمایی منتظر حضور مقامات ملی هستیم.

همچنين مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تصمیمات اخیر دولت پیامدهایی برای فعالان اقتصادی دارد که اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی نسبت به این تصمیمات واکنش نشان می دهد.

قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به شرایط دشوار پیش روی صنایع فلزی به ویژه فولاد گفت: استان اصفهان با تولید 70 درصد فولاد کشور همواره نقش مهمی در تامین صنایع پایین دست فولادی دارد و در شرایط کنونی اقتصادی باید از این واحدها حمایت ویژه ای صورت گیرد.

سیدرسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار رونمایی برند شهری با حضور فعالان بخش خصوصی  شد و گفت: بخش خصوصی باید به خودش بیش از بخش دولتی احترام بگذارد و به خودباوری  برسد.

وی با اشاره به اهمیت اتاق های بازرگانی مشترک و نقش آن در توسعه روابط اقتصادی بین کشورها گفت: اتاق بازرگانی آلمان با 170 اتاق بازرگانی جهان روابط اقتصادی تعریف کرده و سالانه 1300 میلیارد یورو صادرات و 1000 میلیارد یورو واردات  برای اقتصاد آلمان ایجاد کرده است .

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان به نقش اتاق های مشترک بازرگانی در توسعه روابط اقتصادی کشورها اشاره کرد و گفت: بسیاری از این روابط اقتصادی بر روابط سیاسی تاثیرگذار است و نمونه آن در روابط اقتصادی ترکیه با کشورهای اروپایی مشاهده کردیم.

رنجبران خواستار همکاری شرکت های ایرانی با شرکت ها و بانک های کوچک و متوسط آلمانی برای دور زدن تحریم ها شد و گفت: به دلیل روابط نزدیک آلمان و امریکا باید تلاش کرد روابط اقتصادی با شرکت های آلمانی برقرار کرد که مراوده چندانی با آمریکا نداشته باشند.

وي تاکید کرد: بخش خصوصی ایران به ویژه استان اصفهان بايد در مجامع بین المللی حضور فعال داشته باشد و جایگاه شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی ارتقا بخشد.

احمد خوروش دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان خواستار بازنگری در سیاست های ارزی شد و گفت: عرضه ارز 4200 تومان صادرکنندگان و خرید مواد اولیه و ماشین آلات به قیمت بالای 6 هزار تومان شرایط متعادلی برای تولید و صادرات فراهم نمی کند .


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.