• شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-73913

رضوان حکیم زاده: توسعه با سرمایه‌گذاری در آموزش ابتدایی ارتباط دارد

رضوان حکیم زاده: توسعه با سرمایه‌گذاری در آموزش ابتدایی ارتباط دارد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به تفاوت‌ها به عنوان امر اصلی در مقطع ابتدایی بسیار اهمیت دارد که در این راستا هدفمند کردن تکالیف و جایگزینی تکالیف مهارت محور به جای تکالیف بی‌ثمر حق انتخاب را به دانش آموزان داده است. 

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، رضوان حکیم زاده امروز (شنبه) در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور اظهار کرد: سرنوشت ایران فردا به دست افرادی چون مدیران و معلمان آموزش ابتدایی است که مسئول پرورش نوآموزان هستید. اگر ما خواهان جامعه‌ای مسئولیت پذیر اهل مدارا و گفتگو پذیر هستیم باید به مقطع ابتدایی توجه ویژه کنیم. 

وی با بیان اینکه جدی گرفتن مقطع ابتدایی در توسعه کشور نقش دارد، ادامه داد: 7 میلیون و 800 هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی، 968 هزار پیش دبستانی و 187 هزار دانش‌آموز عشایری داریم. تلاش‌های انجام شده شده در حذف آزمون ناکارآمد پیشرفت تحصیلی برای تشخیص تیزهوشی یک گام اساسی بود. همچنین هدفمند کردن تکالیف و جایگزینی تکالیف مهارت محور به جای تکالیف بی ثمر باعث حذف پیک‌های نوروزی شد که حق انتخاب را به دانش آموز داد. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عدالت آموزشی افزود: هر دو وجه عدالت که شامل فرصت‌های برابر برای دستیابی به آموزش و همچنین یادگیری آموزشی بسیار اهمیت دارد. امیداوریم که فرصت‌های برابر با حمایت دولت از توسعه پیش دبستانی که در مناطق محروم اتفاق افتاده همچنان تداوم یابد. 

حکیم زاده با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در سال‌های اولیه با رشد و توسعه کشورها رابطه دارد، افزود: در رنکینگ توسعه انسانی سازمان ملل متحد، نروژ کشور اول و ایران رتبه 69 را دارد که در آن اگر بخواهیم به آمارهای ایران در شاخص توسعه انسانی نگاه کنیم امید به زندگی 75 سال و میانگین سال‌های مدرسه رفتن 8.8 است که رقم خوبی به حساب می‌آید. 

وی با بیان اینکه آموزش ابتدایی عشایر باید اولویت اصفهان باشد، افزود: توجه به تفاوت‌ها به عنوان امر اصلی در دانش آموزان ابتدایی بسیار اهمیت دارد که در این راستا اقدامات ارزشمندی در صیانت از حریم کودکی شکل گرفته و امیدواریم که در راستای کیفیت بخشی به مدارس عشایری با حمایت از راهبران آموزش همچنان شاهد تداوم اقدامات باشیم. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه میزان گذر دانش آموزان عشایری از ابتدای متوسطه اول و دوم کاهش می‌یابد که امیدوارم با ایجاد مدارس شبانه روزی به ویژه برای دختران امکان تحصیل را برای این دانش آموزان فراهم کنیم. همچنین جذب معلمان عشایر از بین فارغ التحصیلان عشایر به ماندگاری معلمان و افزایش کیفیت عشایر کمک می‌کند. 

کدخبرنگار: 13041
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.