• دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-76748

/پایان نامه/

برنامه‌ریزی درسی پنهان و تربیت بهتر دانش‌آموزان

new
یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد دانش آموزان در ارتباط با مهارت‌هاي شهروندي تجارب مثبت و منفي زيادي کسب می‌کنند که بیانگر تغييرات در نگرش و اخلاق است و درنتیجه آگاهي از آن، برنامه‌ريزي براي مسئولان جامعه را آسان‌تر مي‌کند.

به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، امین ملازهی دانشجوی دکتری تخصصی رشته برنامه‌ریزی درسی به بررسی "تحلیل برنامه درسی پنهان براساس مولفه‌های تربیت شهروندی موثر در دوره دبیرستان" پرداخت.

این تحقیق مبتني بر پژوهش پديدارشناختي بوده و به تبيين تجارب زيسته دانش آموزان می‌پردازد. در این مطالعه دانش‌آموزان پسر و دختر سال‌هاي سوم و چهارم متوسطه نظري در سه رشته‌ رياضي و فيزيک، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني 6 منطقه آموزشي استان سيستان و بلوچستان بررسی شدند.

هدف کلي از انجام اين پژوهش، تحليل برنامه درسي پنهان بر اساس مولفه‌هاي تربيت شهروندي موثر در دوره دبيرستان است، چرا که برنامه درسي پنهان مهمترین نقش را در تربیت مهارت‌هاي شهروندي در دانش آموزان دارد.

یافته‌های این تحقیق نشان داد که دانش‌آموزان در ارتباط با مهارت‌هاي شهروندي تجارب مثبت و منفي زيادي کسب می‌کنند که بیانگر تغييرات در نگرش، اخلاق و... است، در نتیجه آگاهي از آن، برنامه‌ريزي را برای مسئولان جامعه آسان‌تر مي‌کند.

به گزارش ایسنا؛ این رساله با راهنمایی محمد حسین یارمحمدیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) دفاع شد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.