• دوشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-79087

وقف، اجتماعی است، نه تبلیغاتی

وقف، اجتماعی است، نه تبلیغاتی
مدیرکل اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر لزوم نقد سیاستگذاری فرهنگی در زمینه اوقاف، گفت: وقف با کارکرد اجتماعی خود به مردم معرفی می شود نه صرفا با انجام تبلیغ.

به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا معممی مقدم مدیرکل اجتماعی و موسسات خیریه این سازمان در گفتگویی تاکید کرد: اعتقاد من بر این است که وقف با تبلیغ معرفی نمی شود بلکه وقف با دیده شدن کارکرد اجتماعی خود در سطوح مختلف جامعه خودش را معرفی می کند.

معممی مقدم با بیان این که مردم باید اثر بخشی وقف و کار خیر را در لایه های مختلف جامعه ببینند، یادآور شد: برای معرفی وقف و افزایش ضریب نفوذ آن در سطوح مختلف جامعه مردم باید اثربخشی وقف را به خوبی ببینند و ساحت وثیق آن را از طریق کار کرد اجتماعی اش درک کنند.

وی بر لزوم نقد سیاستگذاری فرهنگی در زمینه اوقاف تاکید کرد و افزود: باید نسبت به ایجاد سنجه های جدید برای وقف متناسب با اقتضائات زمان و با در نظر گرفتن تغییر و تحولاتی که در جامعه به وجود آمده اقدام کنیم از سویی بحث مطالعه مراجع علمی وقف و امور خیریه هم بسیار مهم است.

مدیرکل اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه ما وقف و کار خیر را از هم جدا نمی کنیم، تصریح کرد: وقف از خیر و خیر از وقف جدا نیست. اگر امروز وقف در کیفیت زندگی ما تاثیر بگذارد و باعث ارتقای کیفیت زندگی ما بشود آن موقع می توان گفت این وقف از نوع وقف مطلوب است و آن وقفی است که نیاز به تبلیغ ندارد چون کار کرد اجتماعی دارد.

معممی مقدم همچنین اظهار کرد: نوع نگاه مردم به وقف باید مورد مداقه قرار بگیرد و باید پژوهش ها، پیمایشها و افکارسنجی هایی دقیقی در سطوح مختلف جامعه مثل حوزه و دانشگاه در این زمینه  .انجام شود تا بتوانیم از این مطالعات برای رسیدن به شیوه های وقف نوین استفاده کنیم. برنامه ریزی دقیق بر اساس اطلاعات و مطالعات درست شکل می گیرد

وی اضافه کرد:با توجه به مطالعاتی که انجام شده سیاستگذاری وقف در کشور دچار آسیب شده است و این اسیب متاثر از شرایط تاریخی، اجتماعی کشور است. حجم مطالعاتی که برای وقف انجام شده خوب بوده اما غیر کاربردی بوده است و ما احتیاج باه مطالعات دقیقتری داریم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.