• یکشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-8018

ترکیب عکاسی و خوشنویسی در جام هستی

ترکیب عکاسی و خوشنویسی در جام هستی

نمايشگاه عكس "جام هستي" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، هنر زبان عام و جهان‌شمول و به واسطه زیبایی تاثیرگذار است و در نمايشگاه عكس يادشده نيز رسانه‌های مختلف هنری در کنار هم قرار گرفته‌اند تا این زیبایی را به کمال برسانند.

در نمایشگاه عکس افروز هوشنگ، هنر خوشنویسی در کنار هنر عکاسی قرار گرفته تا تلفیق رسانه‌هاي هنري بهترین فرم را در مقابل چشم مخاطبان تصویر کند.

 اين هنرمند اصفهانی در رابطه با نمایشگاه يادشده می‌گوید: علاقه خاصی به خواندن اشعار و رباعیات خیام دارم و نوع تفکر و بینشی را که خیام نسبت به هستی داشته، دوست دارم و از نوجواني اشعار خیام را خوش‌نویسی می‌کردم.

وي در پاسخ به سؤوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه آيا ترکیب عکاسی و خوشنویسی با توجه به ماهیت غربی عکاسی به نزدیک‌تر کردن فضای اثر به فرهنگ ایرانی کمک کرده يا خیر، مي‌گويد: شاید اين موضوع به این علت بوده که عناصر متن نوشتاری در تصاویر بارها کار شده و از دهه 40 با پيدایش مکتب سقاخانه دو شاخه به وجود آمد که یکی تبدیل به نقاشی-خط شد.

اين عكاس اصفهاني مي‌افزايد: همیشه به دنبال این تلفیق و ترکیب بودم تا به جز نقاشی-خط بتوانیم جلوه بصری ديگري را ایجاد کنیم که همان مفاهیم را ارائه دهد و در عين حال اصول کلاسیک خوشنویسی هم رعایت شود، ضمن اين كه بتوانم از لحاظ بصری به فرم ایده‌آل خودم برسم.

وي در مورد تکنیک این تلفیق بيان مي‌كند: در تعدادی از عکس‌ها شعر را روی کاغذ نوشتم و سپس آن را به بدنه جام متصل کردم و در ادامه با ويرايش کامپیوتری رد کاغدها را محو کردم و البته تعدادی از عكس‌ها را به شيوه فتومونتاژ كار كردم و در برخي ديگر خوشنويسي بر روي خود عكس صورت گرفته است.

هوشنگ ادامه مي‌دهد: معمولا در یک مجموعه ممکن است چند دیدگاه وجود داشته باشد. فضای مینیمال و فرم در اين سبك كار شايد حرف بیشتري برای گفتن داشته باشد، قرار گرفتن قاب‌ها بر روی دیوار هم کمک می‌کند تا با برداشت نظر مخاطبان و حتی دیدن دوباره کارها چند عکس را به عنوان آنچه در نظر داشته‌ایم، برای ارایه نظر اصلی خود انتخاب کنیم.

وي خاطرنشان مي‌كند: بیشتر فرم مد نظرم بوده است و به اين توجه مي‌كردم كه هم فرم فضا را در نظر بگیرم و هم اشعار و رباعیاتی که انتخاب می‌کنم، به فضای عکس بخورد و در نهایت فرم ایده‌آل را داشته باشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha