• شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-83314

پرداخت هزینه یکسان برای تمام مسافران BRT عادلانه نیست

1432455956340_43850-th3
عضو شورای شهر اصفهان گفت: به دنبال احداث خط دوم قطار شهری در زمان مناسب هستیم و می‌خواهیم که سیستم یکپارچه حمل و نقل را در تمام مناطق شهر اصفهان گسترش دهیم. باید شرایط برای ایجاد مسیر پیوسته دوچرخه سواران فراهم شود و این وسیله را به حمل و نقل عمومی اضافه کنیم. 

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در رابطه با سیستم یکپارچه حمل و نقل، اظهار کرد: سیستم یکپارچه حمل و نقل ضرورتی انکارناپذیر برای همه شهرها به خصوص شهر اصفهان است. لازمه تغییر شرایط حمل و نقل افزایش رفاه شهروندان در این مسئله، سیستم یکپارچه حمل و نقل است؛ یعنی افراد هنگام خروج از خانه بدون نگرانی بدانند که به وسیله ارتباط برقرار کردن با مُدهای مختلف حمل و نقل با پرداخت کمترین هزینه و صرف کمترین زمان می‌توانند به مقصد برسند.

گفت: مُدهای حمل و نقل موجود در شهر اصفهان اتوبوس‌های BRT، قطار شهری و تاکسی هستند. متاسفانه ما نمی‌توانیم ادعای وجود هماهنگی بین مدها را داشته باشیم، چون دارای تنها یک خط مترو هستیم و ارتباط برقرار کردن بین خطوط شمال و جنوب وجود دارد، اما بین شرق و غرب موجود نیست. 

عضو شورای شهر اصفهان خاطر نشان کرد: خط دوم قطارشهری در حال اجرا است و چند ایستگاه در دست احداث است و امیدواریم در یک زمان کوتاه و مناسب بخشی از خط دوم مترو را راه‌اندازی کنیم و با همت شورای شهر و شهرداری اصفهان شرایط برای تسریع راه‌اندازی خط شرق و غرب قطار شهری فراهم شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: هدف این است که بتوانیم کل شهر اصفهان را درتوزیع عادلانه حمل و نقل عمومی پوشش دهیم، اما با توجه به حجم مسافر و اقتضای مالی و اقتصادی باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم. اگر واقعا خواهان استفاده کمتر شهروندان از اتومبیل شخصی هستیم باید اطمینان را برای شهروندان ایجاد کنیم که در مسیر خود برای استفاده از حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه نخواهند شد.

وی تصریح کرد: هزینه زمان‌بندی، کیفیت و خدماتی که باید ارائه شود مانند گرمایش، سرمایش و برخورد مناسب از جمله مواردی است که در حمل و نقل عمومی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند شهروند را به استفاده از این وسایل تشویق کند. 

این عضو شورای شهر اصفهان افزود: وسیله‌ای که می‌تواند در بحث حمل و نقل موثر باشد، دوچرخه است. به دلیل اینکه ما مسیر‌های پیوسته برای دوچرخه نداریم استفاده از این وسیله دشوار است، اما امیدواریم که روزی در این شهر مسیرهای پیوسته برای دوچرخه را ایجاد و بتوانیم امنیت دوچرخه سواران را تضمین کنیم و از شهروندان بخواهیم که بیشتر از این وسیله برای حمل و نقل استفاده کنند.

نصراصفهانی تصریح کرد: با توجه به آلودگی هوا برای دوچرخه سواران مشکل و دغدغه تنفس ایجاد می‌شود و از طرف دیگر با وجود تردد اتومبیل‌ها ایمنی برای آنها تضمین شده نیست. ما به دنبال این هستیم که برای همه محله‌های اصفهان حداقل حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم. در محله‌های کم جمعیت، حمل و نقل با اتوبوس برای مدیریت شهری مقرون به صرفه نیست به همین دلیل به دنبال تهیه مینی‌بوس‌هایی هستیم که شامل ظرفیت کمتر و مسافرگیری سریع‌تر باشد و از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه باشد.

وی ادامه داد: برنامه استفاده از دوچرخه در دستور کار تمام مناطق پانزده‌گانه اصفهان قرار گرفته است. در ابتدا خیابان‌هایی که قرار است احداث شوند حتما باید دارای خط دوچرخه باشند و در خیابان‌ها هم خط دوچرخه باید ایجاد شود.

این عضو شورای شهر اصفهان گفت: سیستم‌های بلیت حمل و نقل باید الکترونیک و هوشمند شوند که هر فرد به میزانی که از وسیله حمل و نقل استفاده می‌کند هزینه بپردازد. متاسفانه سیستم‌های BRT اینگونه نیستند و همه مسافران به یک میزان هزینه پرداخت می‌کنند درحالیکه این شرایط عادلانه نیست؛ هرچند که هزینه اتوبوس‌های تندرو نسبت به تاکسی بسیار کمتر است، اما شرکت اتوبوسرانی به جد پیگیر این مسئله است تا شرایط رفاه شهروندان را فراهم کند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.