• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-85334

یک فعال صنعت چاپ و بسته بندی:

زعفران ایرانی با نام اسپانیا در دنیا صادر می‌شود

زعفران ایرانی با نام اسپانیا در دنیا صادر می‌شود
یک فعال صنعت چاپ و بسته بندی گفت: اگر اهمیت بسته بندی برای تولیدکننده آشکار شود در فروش داخلی و صادرات به افق‌ روشنی دست پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محمدمهدی صالح پور امروز (دوشنبه) به مناسبت روز ملی صنعت چاپ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بسته بندی در نگاه نخست نشان دهنده هویت و شخصیت محصول است و در جذب خریدار بسیار تاثیر گذار است، بنابراین با این نگاه اهمیت بسته بندی بیشتر مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه اهمیت بسته بندی یا ایجاد پوشش برای محصولات تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: برای مثال زعفران تولید کشور ما، توسط اسپانیا بسته بندی و با نام زعفران اسپانیایی به سراسر جهان صادر می‌شود، همچنین با وجود پتانسیل کشور در تولید صنایع دستی، به دلیل بسته بندی نامناسب از این ظرفیت استفاده نمی کنیم.

این فعال صنعت بسته بندی در اصفهان با بیان اینکه اگر اهمیت بسته بندی برای تولیدکننده آشکار شود در فروش داخلی و صادرات به افق‌ روشنی دست پیدا خواهد کرد، گفت: تکنولوژی موجب تحمیل هزینه بر خریدار نمی شود و قیمت‌ها به طور کامل با محصولات تولیدی برابری می‌کنند و مشتریان قیمت را به وسیله خرید زیر قیمت به بازار تحمیل می‌کنند. 

زهرا اسحاقیان یکی دیگر از فعالان صنعت چاپ اصفهان در خصوص منشاء مشکلات موجود در صنعت چاپ، اظهار کرد: در ایران در عرصه صنعت چاپ مشکلات زیادی وجود دارد و تولید کنندگان مشکلاتی دارند.

وی با بیان اینکه مشکلات امروز تولیدکنندگان مربوط به داخل کشور و کمتر تحت تاثیر عوامل خارجی است، توضیح داد: رقابت‌های ناسالم فعالان این عرصه موجب آسیب و عدم پیشرفت این صنعت می شود.

اسحاقیان با تاکید بر اینکه هر چه در بحث فناوری هزینه شود، کیفیت بالاتر می‌رود، گفت: بخشی از تکنولوژی از نظر مواد اولیه هزینه‌هایی دارد که اجتناب ناپذیر است، اما برخی فعالان این صنعت که با فناوری روز بسته بندی انجام می‌دادند به دلیل هزینه زیاد از این کار صرف نظر کرده اند. 

وی با بیان اینکه برخی فعالان صنعت چاپ و بسته بندی در تامین مقوا با ارز 4200 تومان به دلیل احتکار در بازار دچار مشکل شدند، اظهار کرد: به دلیل تحریم ها این صنعت فرصت اقتصادی مناسبی کسب کرده و اکنون یک بازار هدف 300 میلیونی از افغانستان، هند، عراق، آذربایجان برای ایران وجود دارد که می‌توان از این فرصت استفاده کرد.


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.