• سه‌شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-85636
  • خبرنگار : 50112

در قالب یک مقاله بررسی شد؛

استفاده از بازی رایانه‌ای و تقویت مهارت حل مساله

1035036-770x480
نتایج یک پژوهش نشان داد که بین میزان استفاده از بازی های رایانه ای و مهارت های حل مساله در بین دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد.

به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، مریم رضایی دانشجوی کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی در پایان نامه خود به  "بررسی رابطه بین میزان استفاده از بازی های رایانه ای و تقویت مهارت های حل مساله در بین دانشجویان (مطالعه موردی ایران و اسپانیا)" پرداخت. 

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین میزان استفاده از بازی های رایانه ای و تقویت مهارت های حل مساله در بین دانشجویان دو کشور ایران و اسپانیا است. روش تحقیق این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است.

در این تحقیق تمام دانشجویان دانشگاه اصفهان و دانشگاه مالاگا اسپانیا بررسی و از بین آن ها به صورت نمونه گیری هدفمند کسانی انتخاب شدند که در طول دوران تحصیل خود حداقل یک بار بازی رایانه ای انجام داده اند. در این پژوهش تعداد 180 از دانشگاه اصفهان و 63 نفر از دانشگاه مالاگا اسپانیا به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.

ابزارهای گردآوری داده ها شامل یک پرسشنامه محقق ساخته (جهت گردآوری اطلاعات پیرامون بازی های رایانه ای) با پایایی و روایی تایید شده توسط متخصصان تکنولوژی آموزشی و پرسشنامه استاندارد مهارت حل مساله هپنر و پترسون (1982) انتخاب شد. تحلیل داده های با استفاده از نرم افزار آماری SPSS 21 در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد.

 یافته های این پژوهش نشان داد که بین میزان استفاده از بازی های رایانه ای و مهارت های حل مساله در بین دانشجویان دو کشور ایران و اسپانیا رابطه معناداری وجود دارد و از میان مولفه های مهارت حل مساله، بین استفاده از بازی رایانه ای و اعتماد به حل مساله و سبک گرایش اجتناب در بین دانشجویان دو کشور رابطه معناداری وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، این مقاله با راهنمایی نگین برات دستجردی در چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها ارائه شد.

کد خبرنگار:13037


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.