• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: kerman-24693

/حمایت از سرمایه گذاری در استان کرمان/

کرمان رتبه اول کشور در تولید، پسته، گردو و مرکبات

کرمان رتبه اول کشور در تولید، پسته، گردو و مرکبات

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: یک چهارم باغات ایران در استان کرمان وجود دارد و این خطه رتبه‌های برتر در تولید پسته، گردو، مرکبات و ... را دارد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، سید"محمدابراهیم علوی" صبح امروز در نشست کمیسیون صادرات و عمران اتاق کرمان با گروه تجاری اربیل عراق اظهار کرد: استان کرمان توانمندی‌های خوبی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، بازرگانی و نیروی انسانی دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت پنج فرودگاه در استان کرمان افزود: چهار منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان راه‌اندازی شده که دو مورد آن بسیار فعال هستند.

 

علوی تصریح کرد: یک چهارم باغات ایران در استان کرمان وجود دارد و این خطه رتبه‌های برتر در تولید پسته، گردو، مرکبات و ... را دارد.

 

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به ظرفیت گردشگری استان کرمان در دو حوزه طبیعت و سلامت بیان کرد: استان کرمان در زمینه پیوند اعضا و سایر جراحی‌های تخصصی با بیمارستان‌های مجهز زمینه خوبی برای حوزه توریست سلامت دارد.

 

وی وضعیت راه‌آهن و اتوبان‌های استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: راه‌آهن استان کرمان به راه‌آهن سراسری متصل است.

 

در این نشست "شهسواری" مسوول ستاد سرمایه گذاری استان کرمان گفت: حجم ذخایر معدنی شناخته شده استان کرمان 5.3 میلیارد تن است که می توان به ذخیره یک میلیارد و 700 میلیون تنی مس، 700 میلیون تن آهن، 120 میلیون تن زغالسنگ و ... اشاره کرد.

 

وی افزود: تنوع آب و هوایی استان کرمان موجب تولید 70 نوع محصول باغی و 54 نوع محصول زراعی شده و رتبه اول سطح باغات کشور را دارد.

 

شهسواری تصریح کرد: 310 هزار هکتار باغات پسته، 60 هزار هکتار نخیلات و مرکبات رتبه های اول تولید کشور را به خود اختصاص داده و بسیاری از محصولات جالیزی دو بار در سال در جنوب استان کرمان کاشت و برداشت می شود.

 

مسوول ستاد سرمایه گذاری استان کرمان تاکید کرد: ما از سرمایه گذاری در استان کرمان حمایت و مراحل کار را تسهیل می کنیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha