• دوشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: kerman-35808

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

اول اذر ماه؛ برگزاری آیین نکوداشت «عطا احمدی» خیر مدرسه ساز کرمانی

اول اذر ماه؛ برگزاری آیین نکوداشت «عطا احمدی» خیر مدرسه ساز کرمانی

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری آیین نکوداشت «عطا احمدی» سردار بی ادعای مدرسه سازی در اول اذر ماه همزمان با سالروز تولد عطا احمدی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمد محسن بیگی" در نشست برنامه ریزی آیین نکوداشت عطا احمدی از ایشان به عنوان الگوی زنده انسانی نام برد وخاطر نشان کرد: خدمات عطا احمدی در تعلیم و تربیت جاودانه خواهد ماند.

 

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ و فکر عطا احمدی در مدارس گفت: معرفی پهلوان عطا احمدی به نسل جوان ضروری است زیراعطا احمدی درک عمیقی نسبت به تعلیم و تربیت دارد و پایه ای و زیر بنایی در آموزش و پرورش استان کار کرده است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین گفت: کلاس درس عطا احمدی روز پنج شنبه 23 مهر ماه سال جاری با حضور شاگردان عطا که هم اکنون به عنوان مسئولان استانی و کشوری مشغول فعالیت هستند برگزار می شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: عطا احمدی یکی از بزرگمردان قرن اخیر کشور است.

 

"حمید ذکاء اسدی" اظهار کرد: انتقال صفات و خصوصیات عطا احمدی به نسل نوجوان و جوان کشور امری ضروری است.

 

وی که در کلاس درس عطا احمدی شاگردی می کرده است بیان کرد: عطا احمدی با ورود به کلاس بر روی تخته سیاه می نوشت «اول ایمان بعد عمل» و این مهم را در زندگی خود پیاده کرد.

 

به گزارش ایسنا، کمتر کسی است که عطا احمدی را نشناسد، نیکمردی دوچرخه سوار با تک پیراهنی که در تابستان و زمستان بر تن دارد و آن را می شوید و می نشیند تا خشک شود و دوباره به تن می کند.

 

مردی که پس از بازنشستگی از آموزش و پرورش اقدام به مدیریت ساخت حدود 250 مدرسه در سراسر استان کرد و سرای سالمندان کرمان را بنیان گذاشت.

 

عطا احمدی بزرگمردی است که بچه خردسالش را از دست می دهد و پس از کفن و دفن فرزندش ساعت 10 به کلاس باز می گردد تا درس دانش آموزان عقب نماند.

 

وی در اولین روز آذر سال 1315 در روستای هینمان واقع در کوهپایه کرمان بدنیا آمد، ثمره ازدواج او 5 پسر و 4 دختر است، پسرانی تحصیلکرده و دخترانی با ایمان که دختران را در سایه لطف الهی با مهریه یک جلد کلام الله مجید و بدون جهیزیه و مراسم عروسی به خانه بخت فرستاده و از زندگی آرامی برخوردارند.

 

این خیر بزرگ کرمانی دارای 19 نوه است که او را بابا عطا می خوانند، وی تنها دارایی خود یعنی منزل مسکونی اش را نیز وقف بنیاد نیکوکاری حضرت ابوالفضل (ع) کرده است که خرج تحصیل و تعلیم و تربیت بچه های بی بضاعت شود تا پس از مرگش نیز از خدمت به محرومان بی بهره نباشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha