• چهارشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: kerman-60696
  • خبرنگار : kerman-3

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان:

بیش از 683 هزار سند مالکیت تک برگ در استان صادر شده است

2504886
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: تاکنون بیش از 683 هزار سند مالکیت تک برگ (کاداستری) در استان صادر شده است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر
، "رضا طالبی زاده" در گردهمایی روسای ادارات ثبت سراسر استان با بیان اینکه تاکنون بیش از 683 هزار سند مالکیت تک برگ (کاداستری) در استان صادر شده، گفت:اسناد مالکیت رسمی باید جایگاه ویژه خود را که قانونگذار پیش بینی کرده پیدا کنند و رجحان این اسناد نسبت به اسناد عادی در دعاوی کیفری و حقوقی مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قوانین ثبتی و مدنی جایگاه ویژه ای برای اسناد رسمی قائل شده و در صورت صحت تنظیم اسناد مالکیت رسمی، نمی توان آنها را مورد تردید و انکار قرار داد، اظهار کرد: اسناد عادی به لحاظ شرایط تنظیم و اینکه شخص می تواند نسبت به آنها ادعای جعل یا تردید و یا انکار داشته باشد از مردم خواست معاملات خود را با حضور در دفترخانه های اسناد رسمی بصورت رسمی تنظیم نمایند.

طالبی زاده با بیان تدابیر صورت گرفته در خصوص حفظ اسناد مالکیت مردم و دولت بیان کرد: با استفاده از بایگانی های مستحکم و مکانیزه و سامانه اعلام و اطفاء حریق کلیه پرونده های ثبتی و مستندات مالکیت مردم در شرایط مطلوبی نگهداری می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه در صورت بروز هر گونه حادثه برای پرونده های ثبتی، نسخه الکترونیکی پرونده ها موجود است، گفت: با اسکن و آرشیو الکترونیک بیش از 620 هزار پرونده مشتمل بر 24 میلیون برگ سرعت خدمت رسانی به مردم شریف استان تسریع یافته و نگرانی ها در زمینه سرقت پرونده ها و جعل اوراق ثبتی کاهش یافته است و ان شاء الله تا پایان سال جاری تمامی پرونده های ثبتی در سطح استان اسکن و آرشیو الکترونیکی خواهند شد.

وی با ابراز خرسندی از جذب اعتبارات قابل توجه به وسیله ثبت استان و تکمیل پروژه های عمرانی اعلام کرد: در سال جاری ساختمان های جدید التاسیس ادارات ثبت انار و ارزوئیه افتتاح می شوند تا در شرایط بهتری به مردم این شهرستان ها خدمت رسانی انجام شود.

طالبی زاده در ادامه با تشکر از مسئولین و کارکنان ادارات ثبت اسناد استان خطاب به روسای ادارات ثبت اسناد و املاک استان صرفه جویی در هزینه ها، پرهیز از مکاتبات غیر ضروری، نظارت بر عملکرد کارکنان و ارشاد و آموزش کارکنان را از جمله مواردی دانست که روسای ادارات باید همواره در امور کاری به آن توجه داشته باشند.

گفتنی است در پایان این گردهمایی از علی رحمانی، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان رودبار جنوب به لحاظ عملکرد مطلوب در اجرای سیاست های سازمان به عنوان مدیر برتر در سال 97 قدردانی شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.