• چهارشنبه / ۵ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-1294

در اعتراض به قولهای عملی نشده مسئولین؛

دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه مقابل استانداری تجمع کردند

دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه مقابل استانداری تجمع کردند

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در اعتراض به مشکلات صنفی خود و عدم توجه مسئولین به این مشکلات، امروز (پنجم اسفند) مقابل استانداری کرمانشاه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، جمعی از دانشجویان و اعضای شورای صنفی این دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه صنعتی در سال 86 اقدام به پذیرش دانشجو بدون وجود ساختمانی برای دانشگاه کرده است، گفتند: در ابتدا به ما اعلام شد این دانشگاه تنها فاقد خوابگاه است، اما پس از آغاز ترم معلوم شد این دانشگاه فاقد سلف، کتابخانه، هیات علمی، آزمایشگاه و ...  می باشد. سه ترم را در دو کلاس درس در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی پشت سر گذاشتیم و با این وضعیت ساختیم، چرا که هر ترم قول هایی از طرف مسئولین جهت بهبود اوضاع به ما داده می شد که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.

این دانشجویان ادامه دادند: از ترم گذشته دانشجوان دانشگاه صنعتی را به ساختمان سابق سازمان ملی جوانان انتقال دادند که در بخشی از این ساختمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مستقر است. در ترم جدید هم دانشجویان این دانشگاه را برای تشکیل کلاس به ساختمان جدیدی بردند که در طبقاتی فوقانی آن کارگران ساختمانی مشغول کارند و طبقاتی که مختص کلاس است هنوز نه نظافت شده و نه درب دارد.

دانشجویان این دانشگاه با بیان اینکه دانشجویی که از سد کنکور گذشته و رتبه خوبی آورده و وارد این دانشگاه شده، شایسته اینگونه برخوردی نیست، اعلام کردند: ما با دانشجویان دانشگاه های صنعتی استانهای دیگری که همزمان با این دانشگاه تاسیس شده اند فرقی نداریم، اما متاسفانه امکانات ما در حد بسیار پایینی است.

پردیس محمدی عضو گروه کمیکار دانشگاه صنعتی کرمانشاه که این گروه در مسابقات جهانی موفق به عنوان پنجم شد در خصوص مشکلات دانشگاه صنعتی کرمانشاه به خبرنگار ایسنا، گفت: در ترم جدید تحصیلی برای تشکیل کلاس ها، ما را به ساختمان جدید و نیمه کاره ای برده اند که از 3 طبقه از مجموع 5 طبقه آن هنوز به صورت اسکلت است و کارگران در آن مشغول کار هستند.

وی افزود: از دو طبقه دیگرف یک طبقه نیز هنوز پنجره های آن نصب نشده و حتی اتاق های طبقه اول آن هم فاقد درب ورودی است.

محمدی تصریح کرد: ما اعلام کرده ایم که در چنین فضایی به تحصیل خود ادامه نخواهیم داد، لذا امروز مجبور شدیم که برای اعلام اعتراض خود در مقابل استانداری کرمانشاه تجمع کنیم.

این عضو گروه کمیکار دانشگاه صنعتی کرمانشاه، گفت: ما حتی در این دانشگاه سلف هم نداریم و غدای خود را در یک آشپزخانه 6 متری می گیریم و در پارک ها می خوریم.

محمدی، اظهار داشت: امکانات موجود این دانشگاه به هیچ وجه در شان دانشجویانش نیست و ما از مسئولین استان انتظار داریم که به هر شکل ممکن به دانشجویان این دانشگاه کمک کنند.

سهرابی یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه به خبرنگار ایسنا، گفت: وضعیت فضای آموزشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

وی افزود: ای کاش مسئولین استان به مشکلات این دانشگاه نیز توجه می کردند که تجمع امروز ما در مقابل ساختمان استانداری کرمانشاه نیز به همین منظور است.

دکتر عبدالحمید پاپ زن مسئول راه اندازی دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز در حاشیه این تجمع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه این دانشگاه با مشکلات بسیاری روبروست، خاطر نشان کرد: از سال 1384 بحث تشکیل دانشگاه صنعتی پا گرفت و از سال 1386 این دانشگاه دانشجو پذیرش کرد، اما تاکنون پروژه عمرانی این دانشگاه هنوز تنها در حد یک فنداسیون در دانشگاه کشاورزی رها شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در چند روز گذشته مناقصه پیمانکار ساخت این دانشگاه انجام گرفته، گفت: حداقل سه سال طول می کشد تا یک دانشکده در این دانشگاه راه بیفتد و چون این پروژه طولانی مدت است دانشجویان این دانشگاه از طریق رایزنی هایی که انجام گرفت به ساختمانی در شهرک پردیس منتقل شدند، اما نیمی از این ساختمان در اختیار یکی از ادارات است که هنوز تخلیه نشده و همین ما را برای تشکیل کلاس با مشکل مواجه کرده است.

دکتر پاپ زن در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاه تفکر و ابتکار زیادی دارند و جزء بهترین دانشجویان از نظر اخلاقی و علمی محسوب می شوند، گفت: دانشجویان این دانشگاه همایشی را در اردیبهشت ماه برگزار خواهند کرد که از هم اکنون بزرگترین دانشمندان کشور برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند، اما خجالت می کشیم که این شرکت کنندگان را به ساختمان این دانشگاه ببریم و به آنان بگوییم دانشجویان ما در این ساختمان درس می خوانند.

پاپ زن، افزود: مسئولین استان از روز اول تعهد کردند که این دانشگاه تشکیل شود و اگر کمک های استانی نباشد امکان فعالیت این دانشگاه وجود ندارد. چندین رشته فوق لیسانس و کارشناسی در سالهای آینده به رشته های این دانشگاه افزوده می شود و دانشجو زیادی به این دانشگاه خواهد آمد، اما متاسفانه ما با مشکل ساختمان مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که امروز با معاون سیاسی استانداری داشتیم قولهایی برای مرتفع کردن این مشکلات به ما دادند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha