• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-31030

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

کرمانشاه در تولید برخی محصولات رتبه های برتر کشور را دارد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: انتخاب استان کرمانشاه بعنوان قطب کشاورزی بیانگر ظرفیت و اهمیت این استان در زمینه کشاورزی است.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، مهندس علی چاله چاله در دومین جلسه هماهنگی منطقه ای مدیران سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استانهای غرب کشور به برخی توانمندیهای بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه دارای 14 شهرستان و 948 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان 252 هزار هکتار اراضی آبی و 696 هزار هکتار اراضی دیم است.
 
وی تصریح کرد: کل تولید محصولات کشاورزی استان بیش از 4 میلیون تن بوده که از این میزان 3 میلیون و 300 هزار تن محصولات زراعی، 368 هزار تن محصولات باغی، 363 هزار تن تولیدات دامی و 10 هزار و 500 تن تولید ماهی و آبزیان می باشد.
 
 وی با اشاره به اینکه کرمانشاه از نظر تولید برخی محصولات رتبه‌های برتر کشوری را دارد، افزود: کرمانشاه در زمینه تولید گندم رتبه چهارم کشور، تولید نخود رتبه اول، عملکرد ذرت دانه‌ای رتبه اول، عملکرد چغندرقند رتبه‌اول، عملکرد جو آبی رتبه ‌اول، جو دیم رتبه‌ دوم و در تولید ماهیان گرمابی در بین استانهای غیر ساحلی رتبه اول کشور را دارد.
 
چاله چاله در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح توسعه کشاورزی، با تلاش شبانه روزی پرسنل این سازمان و سایر ادارات مرتبط از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 6186 طرح با اعتبار 439 میلیارد تومان در ستاد اجرایی استان کرمانشاه مصوب و به بانک عامل معرفی شده که همین آمار کرمانشاه را بعنوان استانی پیشرو در این زمینه معرفی کرده است.
 
 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: از طرحهایی که به بانک معرفی شده تعداد 4642 طرح به مبلغ 279 میلیارد تومان در بانک کشاورزی مصوب شده که پس از آن باید متقاضیان نسبت به تکمیل پرونده، انجام کارشناسی طرح،ارائه وثیقه و... اقدام کرده و پس از تایید بانک تسهیلات خود را دریافت نمایند.
 
وی تصریح‌کرد: از 4642 پرونده مصوب شده در بانک‌کشاورزی تاکنون 1667 فقره پرونده به مبلغ 55 میلیارد و 700 میلیون تومان تکمیل نهایی شده و توسط بانک عقد قرارداد شده و 1076 پرونده نیز به مبلغ 36 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات آنها پرداخت و کار عملیاتی اجرای طرح های آن آغاز شده است.
 
چاله چاله همچنین به روند جذب تسهیلات توسط این سازمان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص موفق عمل کرده به شکلی که تسهیلات اختصاص یافته از محل قانون هدفمند کردن یارانه ها 100 درصد جذب شدهاست، همچنین 95 درصد کمکهای فنی و اعتباری ملی در سال90 و 100 در صد تسهیلات مشاغل خانگی جذب شده است.
 
در این گردهمایی دو روزه مدیران و کارشناسان امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استانهای زنجان، لرستان، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، ایلام و کرمانشاه و نیز نمایندگان سازمان تعاون و کار و رفاه اجتماعی، کارشناس مسئول اعتبارات شعب بانک کشاورزی و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه حضور داشتند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha