• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-46268
  • خبرنگار : 50182

مدیرکل پست کرمانشاه:

معضل خودپستچی‌گری در جامعه داریم

1

مدیرکل پست استان کرمانشاه سرانه پستی هر ایرانی را کمتر از 10 مرسوله عنوان و تصریح کرد: متاسفانه در جامعه معضل خودپستچی گری داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، حاتم سلیمانی در نشست خبری با بیان اینکه پست هواره همپای تکنولوژی پیش رفته و هیچگاه رشد تکنولوژی در زمینه ارتباطات نتوانسته حضور پست در این عرصه را کم رنگ کند، گفت: آمارها نشان می دهد در کشورهای پیشرفته که تکنولوژی رشد چشمگیری داشته نه تنها سرانه مرسولات پستی کاهش پیدا نکرده، بلکه هر ساله رشد نیز داشته است.

وی سرانه پستی در کشورهای اروپایی و پیشرفته را بین 400 تا 600 مرسوله در سال اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که در کشور ما سرانه مرسوله پستی هر ایرانی کمتر از 10 مرسوله است.

وی یکی از معضلات موجود در استان را معضل خودپستچی گری مردم عنوان و تصریح کرد: متاسفانه هنوز در جامعه ما این اعتقاد وجود دارد که هر کس خودش کارهایش را در شهر انجام دهد و اصلا توجه ای به هزینه و وقت صرف شده نداشته باشد.

به گفته سلیمانی خوشبختانه فرهنگ استفاده از خدمات پستی در کشور و استان در حال رشد است، به گونه ای که در حال حاضر ماهانه 2500 تماس جهت استفاده از پیک موتوری 193 پست صورت می گیرد.

مدیر کل شرکت پست استان کرمانشاه اظهار کرد: در همین راستا سعی داریم تا تعداد ایستگاه های پیک موتوری کرمانشاه را از دو ایستگاه به هشت ایستگاه افزایش دهیم.

سلیمانی از راه اندازی سرویس پست پایانه تا پیش از دهه فجر امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: این سرویس در ترمینال شهید کاویانی مستقر شده و در آنجا با استقرار دستگاه مربوطه تمام مرسولات پستی وارده و صادره به استان کنترل شده که از قاچاق هر گونه کالا و یا مواد مخدر پیشگیری می شود.

وی در ادامه از راه اندازی پنج سرویس جدید پست همراه، خدمات بیمه ای، پست نت، پست مالی و تبلیغات تلویزیونی در استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در سرویس پست همراه با شماره گیری *193# فرد می تواند سرنوشت مرسوله خود را پیگیر کرده و یا ارسال و یا دریافت مرسوله پستی را به گیرنده و فرستنده اطلاع دهد و یا پیگیر مرسولات پستی ناجا از جمله کارت سوخت، گذرنامه و گواهینامه شود.

وی همچینن سرویس خدمات بیمه ای را خدمتی ارزشمند در ارایه خدمات بیمه ای به ویژه به روستاییان عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این سرویس در دفاتر پستی و به ویژه دفاتر ICT روستایی، روستاییان می توانند بدون مراجعه به دفاتر خدمات بیمه ای در شهر از خدمات بیمه ای استفاده کنند.

وی با اشاره به اجباری بودن سه سرویس فیزیکی، الکترونیکی و مالی از سوی اتحادیه جهانی پست برای شرکت های پست سراسر دنیا اظهار کرد: در حال حاضر سرویس فیزیکی در شرکت پست ایران فعال بوده و سعی داریم تا تمامی خدمات شرکت را به سمت الکترونیکی شدن پیش ببریم .

وی تصریح کرد: به زودی در تمام باجه های پستی نیز سرویس پست مالی یا همان پست بانک تشکیل می شود و تمام حسابهای بانکی شرکت پست و کارهای بانکی به این باجه واگذار می شود که به نوعی به عنوان بانک عامل پست نیز معرفی شده است.

سلیمانی در ادامه تعداد مرسولات صادره استان در شش ماهه ابتدای سال را پنج میلیون و 2206 مرسوله اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

وی همچنین تعداد مرسولات پستی وارده استان در شش ماهه ابتدای سال را پنج میلیون و 959 هزار و 206 مرسوله اعلام و تصریح کرد: این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد رشد داشته است.

مدیر کل پست استان کرمانشاه سرانه مرسوله پستی هر کرمانشاهی را در شش ماهه ابتدای سال 2.6 مرسوله اعلام و تصریح کرد: از آنجا که اوج کار شرکت پست در نیمه دوم سال است تلاش داریم این رقم را تا پایان سال به شش مرسوله برسانیم.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.