• جمعه / ۲ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-46270

متخصص اعصاب و روان:

در اوقات فراغت بجای استفاده از "IT" ارتباطمان را با خانواده تقویت کنیم

1

یک متخصص اعصاب و روان توصیه کرد: در اوقات فراغت بجای استفاده از IT ، ارتباطمان را با خانواده تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، دکتر عمران داوری نژاد اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلات حوزه سلامت روان که منجر به تعداد زیاد مراجعان به کلینیک ها و مطب های روانپزشکی می شود، افسردگی است.

وی گفت: گذشته ارتباط افراد با همدیگر صمیمانه تر بود و با توجه به کوچک تر بودن جوامع و نزدیکی افراد، مشکلات با گفت و گو و پادرمیانی یا ارائه راه حل و کمک دیگران ساده تر مرتفع می شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: متأسفانه در عصر ارتباطات و تکنولوژی، ارتباطات بین فردی به سردی گراییده و روابط چهره به چهره کاهش چشم گیری یافته است.

وی گفت: IT به کمک مردم آمده و حجم عظیم اطلاعات  را در اختیار افراد می گذارد، اما از سوی دیگر اثرات مخرب روانی و رفتاری برجای گذاشته است، به طور مثال در گذشته مهمانی ها منشأ گفت و گو و یا حل مشکلات خانوادگی و اجتماعی بود، اما اکنون مردم در مهمانی ها هم  در سیطره نرم افزارهای تلفن همراه همچون وایبر، واتس آپ و ...  و سرگرم ارتباطات شخصی و مجازی هستند و این کار باعث می شود تا فرد با جمع ارتباط  نداشته باشد و حتی در جمع هم دوستان یا خویشان از یکدیگر دور شوند.

داوری نژاد با اشاره به اینکه ناچار به استفاده از تلفن همراه و تکنولوژی های ارتباطی هستیم، گفت: این استفاده ها باید به طور جدی کنترل و مدیریت شود و به ویژه در کنار اعضاء خانواده و یا در جمع های دوستانه و فامیلی تلفن ها را خاموش کرده به صحبت، درد دل و ایجاد شادی و نشاط بیشتر بپردازیم تا از این راه الگویی برای فرزندان خود ایجاد کنیم.

وی افزود: در اوقات فراغت، خود را از دست IT  نجات دهیم و بیشتر سعی کنیم ارتباطمان را با مردم تقویت کنیم.

این متخصص اعصاب و روان در ادامه فراگرفتن مهارت های زندگی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مهارت های ارتباط با دیگران، کنترل خشم، کنترل استرس، مبارزه با خلق منفی، حل مسئله، تصمیم گیری، همدلی، خودآگاهی و شناخت می تواند از راه های اساسی مقابله با افسردگی که شیوه زیادی در جامعه دارد، باشد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ورزش به عنوان واکسن ضد افسردگی نام برد و گفت: اصلاح الگوی تغذیه و نیز برنامه های ورزشی می تواند با افزایش سطح سرتونین خون موجب کاهش افسردگی و مصرف فست فودها، نوشابه گازدار و غذاهای آماده با کاهش سطح سرتونین می توانند در افزایش ابتلا به افسردگی مؤثر باشند.


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.