• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-48503
  • خبرنگار : 50181

ساختمان مخروبه‌ای که برای 2 میلیون نفر تصمیم‌گیری می‌کرد!

رییس شورای استان کرمانشاه: بنا داریم شورای استان را فعال کنیم

رییس شورای استان کرمانشاه:
 بنا داریم شورای استان را  فعال کنیم
رئیس شورای استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه بسیاری از اعضای شوراها به وظایف خود آگاه نیستند، گفت: متاسفانه مردم نیز فکر می‌کنند نقش شوراها فقط انتخاب شهردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، سیامک الیاس‌پور در جمع خبرنگاران به فلسفه وجودی شوراها اشاره و هدف از ایجاد آن را حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش دانست تا بتوانند در تصمیم‌گیری برای حل مشکلات خود مشارکت داشته باشند.

وی با انتقاد از اینکه بنا به دلایلی وظیفه شوراها تا حدی ابتر مانده ‌است، گفت: متاسفانه مردم فکر می‌‍کنند نقش شوراها در حد تعیین شهردار خلاصه می‌شود.

الیاس‌پور اظهار کرد: وظیفه شوراها بسیار مهمتر از این است، اما چون حمایت نشده‌اند، جایگاه آنها نیز ضعیف شده ‌است.

رئیس شورای شهر قصرشیرین معتقد است: اگر این روند با یک تدبیر درست نشود، جایگاه شوراها کم کم به حاشیه می‌رود.

وی با بیان اینکه مردم نیز به وظایف شوراها آشنا نیستند، تاکید کرد: باید دوره‌های آموزشی در این خصوص هم برای مردم همه برای خود شوراییان برگزار شود، زیرا در برخی موارد خود اعضای شورا نیز به وظایفشان آگاه نیستند و از همین رو کارهایی که انجام می‌دهند به نتیجه نمی‌رسد.

الیاس‌پور از قانون شوراها نیز به عنوان یک قانون  مبهم یاد کرد که بسیاری از قوانین آن دست و پا گیر است و اکثر موارد را به وضوح توضیح نداده ‌است.

رئیس شورای استان کرمانشاه در ادامه به وظایف اصلی شورای استان‌ها اشاره و عنوان کرد: مهمترین نقش این شوراها  پیگیری تمام مصوباتی است که در شوراهای شهر و روستا به توصیب می‌رسد و باید در نهایت در کمیته انطباق شورای استان مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته این مسئول رسیدگی به تخلفات اعضای شوراها نیز از دیگر وظایف شورای استان است.

الیا‌س‌پور ادامه داد: شوراها می‌توانند حتی بر اجرای پروژه‌های عمرانی هم نظارت داشته باشند.

رئیس شورای استان کرمانشاه در ادامه از وضعیت شورای استان کرمانشاه انتقاد و تصریح کرد: جایی که حتی یک تابلو و یا ساختمان مناسب نداشت، چطور می‌توانست محلی برای تصمیم‌گیری جمعیت بیش از دو میلیون نفری کرمانشاه باشد.

الیاس‌پور با اشاره به آغاز به کار شورای استان از سال 72، تصریح کرد: متاسفانه گاهی تصور می‌شد اینجا یک ساختمان نگهبانی است، زیرا جایی مخروبه و بی نام و نشان بود.

وی گفت: اخیر کار نوسازی و تجهیز این محل را آغاز کردیم و بنا داریم شورای استان کرمانشاه را  فعال کنیم.

الیاس‌پور همچنین به بیان خواسته‌های خود از مسئولین استان پرداخت و رعایت حقوق عادلانه اعضای شوراها خصوصا در شهرهای کوچک و روستاها را مهمترین آن برشمرد.

رئیس شورای شهر قصرشیرین تصریح کرد: بخش دیگر عدم توزیع عادلانه ثروت در استان است که باید به تناسب وسعت و جمعیت شهرها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از شهرهای استان که جمعیت زیر 50 هزار نفر دارند از درآمدزایی کافی برخوردار نیستند، گفت: ما در استان محل‌های درآمدزایی مانند مرزها و بازارچه‌های مرزی داریم که می‌توان از درآمد حاصل از آن به شهرهای کمتر برخوردار کمک کرد.

الیاس‌پور کرند غرب، تازه‌آباد، ازگله  و ... را از جمله این شهرها برشمرد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha