• سه‌شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-50443
  • خبرنگار : 50180

رئیس موزه تاریخ طبیعی دانشگاه رازی:

830 نمونه تاکسیدرمی شده در این موزه نگهداری می‌شود مکان فعلی موزه مناسب نیست

830 نمونه تاکسیدرمی شده در این موزه نگهداری می‌شود
مکان فعلی موزه مناسب نیست

رئیس موزه تاریخ طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود پنج هزار نفر از این موزه بازدید کردند، گفت: در صورتی که بتوان موزه را به محل مناسب تری منتقل کرد، تعداد بیشتری از همشهریان و گردشگران می توانند از آن بازدید کنند.

ناصرمعینی‌نقده درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، ازبرنامه ریزی در راستای تغییر مکان موزه تاریخ طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه از محل کنونی آن در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه و انتقال آن به پردیس اصلی دانشگاه در باغ ابریشم خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی لازم در این خصوص صورت گرفته و طرح اولیه آن وارد فاز مطالعاتی شده است.

رئیس موزه تاریخ طبیعی استان کرمانشاه گفت: مکان فعلی این موزه مناسب نیست و امکان دسترسی افراد به آن فراهم نبوده و چه بسا حتی خیلی‌ها از وجود این گنجینه منحصربه فرد در استان بی اطلاع باشند.

وی افزود: محل جدید در نظر گرفته شده در نزدیکی مجموعه تاریخی تاق‌بستان و پارک کوهستان شهر کرمانشاه قرار گرفته و در صورت انتقال آن شرایط برای بازدید شهروندان و گردشگران فراهم خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر موزه تاریخ طبیعی استان کرمانشاه در دو طبقه آماده بازدید علاقمندان است، گفت: در این موزه گونه‌های کم نظیری از پرندگان، حشرات، انواع جنین‌ حیوانات و پستانداران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

معینی‌نقده با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی استان ازسال 72 تاسیس شده و 830 نمونه تاکسیدرمی شده در آن نگهداری می‌شود، گفت: بیشتر بازدیدکنندگان این موزه را دانش آموزان و دانشجویان در قالب بازدیدهای گروهی تشکیل می‌دهند.

 وی با بیان اینکه این مجموعه در چهار زمینه آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و فرهنگی مشغول به فعالیت است، یکی ازکارکردهای مهم این موزه را فعالیتهای پژوهشی عنوان کرد و افزود: موزه تاریخ طبیعی استان در زمینه کارآفرینی نیز فعال بوده و در زمینه پرورش ماهیان زینتی و تولید ورمی کمپوست فعالیت دارد.

معینی‌نقده کارکردهای فرهنگی را از اصلی ترین کاربردهای این موزه دانست و افزود: زندگی ماشینی امروز باعث شده تا خیلی از افراد و به ‌ویژه کودکان و نوجوانان با موجودات زنده اطراف محل زندگیشان آشنایی نداشته باشند، لذا بازدید از این موزه از این حیث می‌تواند مفید باشد.

به گفته رئیس موزه تاریخ طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه علاوه بر این مجموعه، یک موزه دیگر نیز در مجموعه محیط زیست استان وجود دارد.

 گفتنی است: در حال حاضر موزه تاریخ طبیعی استان در پردیس منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه واقع در بزرگراه امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه پذیرای علاقمندان است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha