• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-5085

/ به بهانه روز شعر و ادب فارسی/

بابک دولتی: شاعران ما درگیر مسائل حاشیه ای شده اند

بابک دولتی:
شاعران ما درگیر مسائل حاشیه ای شده اند

یک شاعر کرمانشاهی در روز شعر و ادب فارسی گفت: روزگاری ایران به لحاظ ادبیات سرآمد همه جهان بود، اما متاسفانه در دوره معاصر نتوانسته ایم شعرای بزرگی نظیر حافظ، خیام و... به جهان ادب معرفی کنیم.

بابک دولتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه تنها قدرت و کیفیت اشعار دلیل این وضعیت نیست، ابراز داشت: ادبیات همانند بسیاری دیگر از مسائل در سراسر دنیا دستخوش بازی های سیاسی شده است.در روزگار اخیر بزرگان ادبیات را غربی ها معرفی می کنند و معلوم است که آنها حاضر نیستند در این راستا از چهره های ایرانی نامی به میان بیاورند.

وی افزود: از سویی خود شاعران هم در این موضوع مانده اند که باید شعرهایی فراملی بگویند که مولفه های جهانی را در بر دارد و یا اینکه مسائل ملی را مدنظر داشته باشند. باید دید که کدامیک از این نوع آثار ادبی پس ازترجمه به دیگر زبان های دنیا موفقیت بیشتری کسب می کنند.

این شاعر در ادامه با انتقاد از آنچه که « درگیر شدن شاعران در مسائل حاشیه ای» خواند، تصریح کرد: متاسفانه بیشتر شعرای ما به فکر حضور در جشنواره ها و کنگره ها و بردن ج یزه و سکه و ... هستند که این به دلیل مشکلات اقتصادی آنهاست. در جوامع پیشرفته دنیا به هیچ وجه چنین اتفاقی نمی افتد و هنرمندان مورد حمایت کامل دولت قرار می گیرند و به لحاظ اقتصادی تامین هستند.

دولتی در پایان اظهار داشت: اگر یک شاعر و یا هر هنرمند دیگری مشکل مادی نداشته باشد و فارغ از مسائل مادی به خلق آثار هنری بپردازد، قطعا موفق تر خواهد بود.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha