• سه‌شنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-51225
  • خبرنگار : 50180

رونمايي از نخستین سايت تاب آوري روانشناختي کشور در كرمانشاه

فرماندار كرمانشاه از اولين سايت تاب آوري روانشناختي كشور رونمايي کرد و اين پايگاه اينترنتي رسما فعاليت خود را آغاز كرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه فضل الله رنجبر فرماندار كرمانشاه در اين مراسم كه با حضور تعدادی از اساتيد دانشگاه، فعالان عرصه پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر و كارشناسان حوزه‌های مختلف سلامت روان برگزار شد، گفت: تاب آوري از آن دسته مفاهيمي است كه متضمن سلامت رواني و پويايي و اميد در جامعه است.

رنجبر با بیان اینکه فرمانداري كرمانشاه در راستاي جلب روزافزون مشاركت و فعاليتهاي مردمي در حوزه سلامت و پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي عزم جدی دارد، گفت: به همین منظور نیز اولين سايت تاب آوري روانشناختي کشور در كرمانشاه رو نمايي شد.

محمدرضا مقدسي مدير و موسس اولين وبسايت تاب آوري كشور در مورد این سایت و لزوم راه اندازی آن گفت: تاب آوری برگرفته از واژه resilienc در زبان فیزیک می باشد و در واقع رویکرد یا سازه ای است که می تواند نقش مهمی در بالا بردن توان مقابله افراد با عوامل آسیب رسان مثل آسیب های اجتماعی داشته باشد.

مقدسی با بیان اینکه تاکنون سایتی در خصوص تاب آوری به زبان فارسی فعالیت نداشته است، گفت:  این سایت می کوشد تا کاربران خود را با مجهز کردن به توانایی ها، فنون و قابلیت ها در برابر آسیب های اجتماعی مصون کند.

مقدسی فعالیت این سایت را شامل دو محور اطلاع رسانی و آموزش دانست و گفت: این سایت تلاش خواهد کرد تا مجموعه ای از مقالات و یادداشت های روز دنیا در خصوص مقوله تاب آوری را به زبان فارسی ترجمه کرده و در اختیار کاربران خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه این وبسایت با مشارکت جمعی از روانشناسان و جامعه شناسان طراحی شده است، اصلی ترین هدف این سایت را بالا بردن توان افراد در مواجهه با مسائل و مشکلات عنوان کرد.

وی در ادامه از پژوهشگران و افرادی که در زمینه تاب آوری پژوهش یا مقاله دارند برای همکاری با این مجموعه دعوت کرد و گفت: اين سايت به ادرسresiliency.ir  در دسترس علاقمندان است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha