• شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-51569
  • خبرنگار : 50180

مشاور عالی استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه از حیث تعداد شهدای زن دومین استان کشور است

کرمانشاه از حیث تعداد شهدای زن دومین استان کشور است

 مشاور عالی استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه 970 زن شهیده در استان کرمانشاه داریم، گفت: استان کرمانشاه از حیث تعداد زنان شهیده دومین استان کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، جعفر همتی در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران غرب کشور که با حضور مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه استان کرمانشاه در طول سالهای دفاع مقدس 9800 شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: در سطح کشور 222 هزار شهید داریم که کرمانشاه در این زمینه رتبه هفتم را دارد.

همتی مجموع جانبازان کشور در طول سال های جنگ تحمیلی را 553 هزار جانباز دانست و گفت: استان کرمانشاه با دارا بودن 20 هزار جانباز جایگاه هفتم را در کشور دارد.

به گفته مشاور عالی استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه 1750 نفر آزاده دارد که با توجه به آمار 42 هزار نفری آزادگان در کشور رتبه دهم کشور را در اختیار دارد.


همتی با بیان اینکه در استان کرمانشاه شهدایی از مذاهب و اقوام مختلف وجود دارند، گفت: در این استان 1456 شهید اهل سنت داریم که این نشان از توجه و علاقه جامعه اهل سنت کشور به نظام دارد.


وی تعداد جانبازان اهل سنت در استان را 2715 نفر دانست و گفت: این استان همچنین 156 آزاده اهل سنت دارد.



به گفته وی این استان 788 شهید ، 1598 جانباز و 134 آزاده اهل حق دارد، ضمن اینکه تعداد شهدای اهل کتاب در استان 3 شهید است.

 

همتی با اشاره به اینکه 970 زن شهیده در استان کرمانشاه داریم گفت: استان کرمانشاه از حیث تعداد زنان شهیده دومین استان کشور محسوب می‌شود.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه در ادامه باتاکید بر لزوم همسان‌سازی سوابق ایثارگری بین ادارات مختلف با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، گفت: در شرایط کنونی سوابق ایثارگری افراد در ادارات مختلف متفاوت است.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور ایثارگران در ادامه از اقدامات خوب انجام شده در استان  از پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سخن گفت و  افزود: با تلاش استاندار کرمانشاه 600 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان مجوز استخدام خود را دریافت کرده  و 575 نفر از آنها نیز در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شدند.

وی با تاکید بر نقش مهم ایثارگران استان کرمانشاه در سال های جنگ تحمیلی گفت: در شرایطی که در سال های جنگ تحمیلی مردم استان های دیگر از جنگ فاصله زیادی داشتند مردم استان کرمانشاه با تمام وجودشان درگیر جنگ بودند و ماندند و از کیان جمهوری اسلامی حراست کردند و لذا این افراد شایسته تقدیرند.

حجت‌الاسلام هادی عسگری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون  78 درصد از قانون جامع خدمات‌رسانی به جانبازان اجرایی شده است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران درتلاش است تا مشکلات آن‌ را احصاء و آسیب‌شناسی کند.

عسگری اشاره ای هم به اشتغال خانواده های شهدا داشت و  با بیان اینکه بر اساس قانون حداقل 25 درصد استخدام‌ها باید به جانبازان و ایثارگران اختصاص یابد، گفت:  در حال حاضر در شرکت‌های خصوصی و حتی دولتی جذبی صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به پرداخت شدن کلیه هزینه های درمانی از اول شهریور ماه سال گذشته گفت: بیمه ایران تمام هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کند و افراد با در دست داشتن اسناد پزشکی می‌توانند به ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha