• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-56456
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه:

اعتبار باشد، ساماندهی رودخانه "ارمنی" امسال تمام می‌شود

اعتبار باشد، ساماندهی رودخانه  "ارمنی" امسال تمام می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: برای تکمیل ساماندهی رودخانه "ارمنی" اسلام آبادغرب پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، کیاست امیریان در شورای اداری شهرستان اسلام آبادغرب که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 230 متر از ساماندهی رودخانه ارمنی  انجام شده و 230 متر آن باقی مانده است.

وی از بدهی 1.5 میلیارد تومانی به پیمانکار پروژه یاد کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه با احتساب بدهی پیمانکار و تملک خانه‌ها و مغازه‌ها حدود پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گفته این مسئول، در صورت تامین اعتبار می‌توان ساماندهی این رودخانه را امسال به اتمام رساند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از طرح بلندمدت انتقال آب از سد "آزادی" به شهرستان اسلام‌آبادغرب هم یاد کرد که کار مطالعات آن انجام شده است.

امیریان اظهار کرد: از اعتبارات خود سد، در حال کار کردن خط انتقال هستیم که در مسیری حدود 60 کیلومتر باید انجام شود.

وی هدف اصلی این طرح را تامین آب شرب اسلام آبادغرب به میزان 9 میلیون مترمکعب اعلام کرد.

ایرج شهبازی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه نیز شاخص بهره‌مندی از آب شرب در روستاهای استان را 79.6 درصد اعلام کرد که در اسلام‌آبادغرب بیشتر و حدود 86 درصد است.

وی کل اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی به سایر روستاهای اسلام آبادغرب را 10 میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: اکنون در شرایط اضطراری به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه در خصوص مشکل آب شرب 13 روستای اسلام آبادغرب نیز افزود: با تخصیص این دو میلیارد تومان می‌توان مشکل این روستاها را  به غیر از چهار روستایی که منبعی برای تامین آب در نزدیکی آنها وجود ندارد، مرتفع کرد.

در ادامه سیروس شکری معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از پوشش 100 درصدی فاضلاب در اسلام آبادغرب خبر داد.

وی عنوان کرد: یک انشعاب فاضلاب در اسلام آبادغرب نداریم که وارد رودخانه ارمنی شود.

 مجتبی نیک‌کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه هم گفت: اخیرا ازمعاونت شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نامه‌ای اخذ کردیم که هر استان باید دو شهرستان یکی زیر 100 هزار خانوار را برای دریافت کمک‌های فنی و اعتباری و یکی بالای 100 هزار خانوار را برای کمک‌های فنی معرفی کند.

به گفته این مسئول، قرار است برای شهر زیر 100 هزار خانوار اسلام‌آبادغرب معرفی شود تا بتوان از کمک‌های فنی و اعتباری برای این شهر استفاده کرد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha