• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۸۹ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-6497

/مناطق نمونه گردشگری، فرصتی برای سرمایه گذاری/50

منطقه نمونه گردشگری سراب مامیشان

معاون گردشگری استان کرمانشاه، گفت: امروزه بسیاری از کشورهای جهان، ابعاد گسترده صنعت گردشگری را از نظر تولید، اشتغال و ایجاد درآمد درک کرده اند و از چند دهه پیش به شدت به این صنعت پرداخته اند لذا نیاز است که کشور ایران و به تبع آن استان پر پتانسیلی هم چون کرمانشاه بیش از اینها به مقوله توسعه صنعت گردشگری خود بپردازد.

 

علیرضا برشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص ویژگی های منطقه نمونه گردشگری سراب مامیشان، اظهار داشت: منطقه نمونه گردشگری سراب مامیشان ثلاث باباجانی با شماره مصوبه 226012/ت 41924 در مورخه سوم اسفند ماه سال 1387 مورد تصویب دولت قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: منطقه نمونه گردشگری سراب مامیشان واقع در شهر تازه آباد، مرکز بخش ازگله در روستای سرقلا آخرین منطقه نمونه گردشگری از مجموع 50 منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه است که دارای ویژگیهای قابل توجه ای جهت سرمایه گذاری می باشد.

 

برشاهی با اشاره به قابلیت ها و مزیت های این منطقه نمونه گردشگری، اظهار داشت: امکان استفاده های گردشگری از فضای طبیعی زیست محیطی، وجود سراب طبیعی در منطقه، امکان بهره گیری از اکوتوریسم و ... تنها بخشی از مزیت ها و قابلیت های بالقوه منطقه نمونه گردشگری سراب مامیشان است.

 

وی یادآور شد: با توجه به بازدیدهای میدانی صورت گرفته و نیز استعلام مشاور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون سرمایه گذاری خاصی در این منطقه نمونه گردشگری صورت نگرفته است لذا شرایط بسیار مساعدی برای سرمایه گذاری در ابعاد مختلف در منطقه نمونه گردشگری سراب مامیشان وجود دارد.

 

معاون گردشگری استان کرمانشاه در خصوص زمینه هایی که برای سرمایه گذاری در این منطقه نمونه گردشگری وجود دارد، افزود: در این منطقه نمونه گردشگری زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد و احداث ساختمان های جنبی، احداث کمپینگ گردشگری، سفره خانه سنتی، رستوران پذیرایی، رستوران غذای آماده، احداث باغ پرندگان، پارک بازی کودکان، نصب المانهای فرهنگی و بازارچه صنایع دستی وجود دارد.

 

وی در خصوص زیر ساخت های مورد نیاز در این منطقه نمونه گردشگری، گفت: آب، برق، گاز، جاده آسفالت و پوشش ارتباطات ماهواره ای از جمله زیر ساخت هایی است که در این منطقه نمونه گردشگری به وجود آن ها نیاز است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: این منطقه نمونه گردشگری قابلیت سرمایه گذاری بیش از 5/8 میلیون دلار را دارد که اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز از سرمایه گذاری در این منطقه نمونه گردشگری حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha