• سه‌شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۷ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-80236
  • خبرنگار : 50181

تصرف اراضی؛ مهمترین مانع پیوستن "هشیلان" به کنوانسیون جهانی رامسر

تصرف اراضی؛ مهمترین مانع پیوستن "هشیلان" به کنوانسیون جهانی رامسر
رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه مهمترین مانع پیوستن تالاب "هشیلان " به کنوانسیون رامسر را تصرف اراضی تالاب دانست و گفت: پیگیری‌های لازم برای خلع ید متصرفین در حال انجام است.

جمال رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به پیگیری چند ساله برای اضافه شدن تالاب هشیلان به کنوانسیون جهانی تالاب‌های رامسر، اظهار کرد: پیگیری در این زمینه را از سال‌های 90 و 91 آغاز کردیم، اما موانعی پیش رو داریم که رفع آنها زمان‌بر است.

وی یکی از مهمترین این موانع را تصرف اراضی و برخی از جزیره‎های تالاب توسط مردم منطقه دانست و عنوان کرد: پیگیری برای رفع تصرف این اراضی در حال انجام است، اما قطعا خلع ید مردمی که سال‌ها در این اراضی فعالیت داشته اند، کاری دشوار و زمان‌بر است.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: برخی از مردم حتی حاضر به فروش اراضی خود نیستند.

رحمانی با بیان اینکه سایر موارد مورد نیاز برای پیوستن تالاب به کنوانسیون رامسر تقریبا فراهم شده، افزود: یکی دیگر از مواردی که باید انجام می‌شد میله‌گذاری عرصه تالاب بود که این کار برای تمام حریم اکولوژیکی تالاب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در پیوستن تالاب هشیلان به کنوانسیون رامسر وجود داشته باشد غنای اکولوژیک و جمعیت گونه‌های حیات وحش تالاب است که هشیلان در این زمینه مشکلی ندارد و از پوشش گیاهی و جانوری غنی برخودار است.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از ساخت سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان هم خبر داد که بیش از 80 درصد یپشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن گامی دیگر برای نزدیک شدن به کنوانسیون جهانی رامسر است. 

به گفته این مسئول، هشیلان یکی از تالاب‌های منحصر به فرد ایران است که از 110 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده و بیش از 450 هکتار وسعت دارد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha