• چهارشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-80785
  • خبرنگار : 50181

/انقلاب اسلامی در 40 سالگی/

فرودگاه کرمانشاه در این 40 سال چه تحولاتی داشته است؟

bcb341e5-e911-4f92-92f5-2f3a50de4003
فرودگاه کرمانشاه هم اکنون با 140 پرواز هفتگی فرودگاه هاب غرب کشور به شمار می‌رود و یکی از فرودگاه‌های برتر ایران است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، این فرودگاه 40 سال قبل شرایط متفاوتی داشت و دارای یک باند خاکی و با کمترین امکانات بود، اما طی 40 سال بعد از انقلاب تحولات اساسی در این فرودگاه رخ داده است.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه با اشاره به سابقه این فرودگاه و قدمت ساخت آن، گفت: فرودگاه كرمانشاه ابتدا در محله‌ای به نام مرادآباد که فقط دارای يك باند خاكی بود ساخته شد و سال 1350 به محل کنونی   در زمینی به وسعت 200 هکتار در شمال شرقی شهر کرمانشاه منتقل شد.

مجتبی بیاتی افزود: سال 1374 با خريد قسمتی ديگر از اراضی مورد نياز، مساحت فرودگاه به 237 هكتار افزايش يافت و زیرساخت‌های دیگری از جمله  تاسيسات جانبی، ساختمان اتش‌نشانی و ايمنی زمينی، مديريت اداری، ترمينال مسافربری، پاويون، ساختمان امور فنی، سپاه، پليس و تعدادی خانه‌های سازمانی به این مجموعه اضافه شد.

وی با بیان اینکه فرودگاه کرمانشاه قبل از انقلاب صرفا دارای یک ترمینال کوچک مسافری بدون تفکیک پروازهای ورودی و خروجی بود، یادآور شد: این فرودگاه اکنون دارای دو ترمینال پروازهای داخلی(ورودی و خروجی) ویک ترمینال پروازهای خارجی است.

بیاتی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 140 پرواز برنامه‌ای هفتگی به 9 مقصد داخلی در این فرودگاه انجام می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که در سال‌های قبل از انقلاب تعداد پروازهای هفتگی این فرودگاه شش پرواز و آن هم تنها در مسیر تهران بوده است.

 به گفته بیاتی در حالی که قبل از انقلاب تنها یک شرکت هواپیمایی در فرودگاه کرمانشاه فعال بوده، هم اکنون یازده شرکت در این فرودگاه فعال است.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه  با اشاره به اینکه  این فرودگاه در سال‌های قبل از انقلاب دارای یک باند بوده، اضافه کرد: این فرودگاه هم اکنون دارای یک باند با تاکسی‌وی موازی است و  اخیرا نیز پروژه  بهسازی کلی باند آن با اعتبار 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دست اقدام است.

بیاتی خاطرنشان کرد: در حوزه ناوبری نیز در سال‌های قبل این فرودگاه دارای تجهیزات ناوبری ابتدایی و عملیات پروازی از طلوع تا غروب بود، اما اکنون با بهره‌گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ILS به صورت 24 ساعته آماده سرویس‌رسانی می‌باشد.

به گفته مدیرکل فرودگاه کرمانشاه، در سال‌های قبل از انقلاب تمامی واحدهای اداری و عملیات و حتی برج مراقبت فرودگاه به صورت متمرکز با هم در یک ساختمان بودند که هم اکنون به برکت اقدامات جهادی انقلاب اسلامی این فرودگاه دارای ساختمان اداری، حراست، تکنیکال بلاک و برج مراقبت مجزا است.

وی اظهار کرد: در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز در سال‌های قبل از انقلاب خودروها و تجهیزات که در این ایستگاه حضور داشتند کاملا غیر تخصصی بودند که هم اکنون به جرات می‌توان گفت این فرودگاه در حوزه ایمنی و آتش نشانی به روز ترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه معتقد است، این فرودگاه اکنون به دلیل زیرساخت‌های خوبی که دارد در بخش پروازی نیز به عنوان فرودگاه هاب و بیس فرودگاه‌های غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافرین استان‌های غربی کشور دارد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.