• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-82519

استاندار کرمانشاه:

زیرساخت ها فراهم شود، صادرات استان تا ۳.۵ میلیارد دلار افزایش می یابد

زیرساخت ها فراهم شود، صادرات استان تا ۳.۵ میلیارد دلار افزایش می یابد
استاندار کرمانشاه گفت: زیرساخت های مناسبی در مرزها و بازارچه های مرزی استان داشته باشیم، صادرات استان تا سه و نیم میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، هوشنگ بازوند، عصر امروز(۲۳ خرداد) در نشست ستاد ساماندهی مبادلات مرزی استان که با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار شد با بیان اینکه مرز برای استان ما یک فرصت است اظهار کرد: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات نمیتوانیم از این ظرفیت و فرصت به طور کامل استفاده کنیم.

 بازوند با بیان اینکه مرزها متعلق به کل کشور است و مختص یک استان نیست گفت: متاسفانه گاهی برخی مسئولین کشوری رفع مشکلات موجود در مرزهای استان ها را به خود استان واگذار می کنند.

 وی افزود: ۱۸ ماه است به دنبال اختصاص اعتباری جهت رفع مشکلات موجود در مرز پرویزخان هستیم که هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری سال گذشته صادرات دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری از مرزهای استان بود اظهار داشت: خوشبختانه در این سال توانستیم دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم و اگر زیرساخت‌های ما در مرزها و بازارچه های مرزی آماده بود سال گذشته به راحتی می‌توانستیم صادرات استان را تا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار افزایش دهیم.

 استاندار کرمانشاه بر لزوم اصلاح برخی قوانین نیز تاکید کرد و گفت: در شرایط تحریم نمی‌توان با قوانینی که برای شرایط عادی وضع شده‌اند کار را پیش برد و باید برخی قوانین اصلاح و تسهیل شود.

 وی بر رفع مشکلات کولبران نیز تاکید کرد و گفت: دستورالعمل های بانک مرکزی مشکلاتی را برای تبادلات مرزی ایجاد کرده است.

بازوند بر لزوم حضور پرنگ تر بخش خصوصی در امور مدیریتی صادرات و واردات از مرزها نیز تاکید کرد.

بابک دین پرست معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور نیز در این نشست با بیان اینکه هدف دولت تقویت مرزنشینان است، گفت: به این منظور تصویب نامه ساماندهی کولبران در دولت به تصویب رسید.

وی گفت: در این تصویب نامه پرداخت ۴۲۰۰ میلیارد تومان در قالب تخفیف سود بازرگانی برای سال ۹۷ به کولبران در نظر گرفته شده بود که متاسفانه به طور کامل اجرا نشد.

دین پرست افزود: به دنبال شناسایی و رفع اشکالات این تصویب نامه هستیم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha