• پنجشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۸ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-82884
  • خبرنگار : 50182

رییس سازمان صدا و سیما:

در جنگ تمام عیار "فرهنگی" هستیم/ باید یکی از قطب های "پویانمایی" جهان شویم

رییس سازمان صدا و سیما بر لزوم ارتقا کیفیت تولیدات پویانمایی و عروسکی کشور تاکید و تصریح کرد: باید به یکی از قطب های پویانمایی جهان تبدیل شویم.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگی و هنری» ایسنا منطقه کرمانشاه، علی عسگری در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی که با حضور بیش از هزار هنرمند از سراسر کشور در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد با اشاره به برگزاری اولین دوره این جشنواره در استان همدان، گفت: این برای دومین سال پیاپی است که برگزاری این جشنواره را در دستور کار داریم و تلاش این است که این جشنواره بصورت مستمر و در سالهای آینده در استان های دیگر تدوام یابد.

وی با اشاره به تاثیرات عمیق پویانمایی بر کودکان و نوجوانان، گفت: در همین راستا باید از این مهم غفلت نکنیم و این هنر و صنعت مهم را اولویت کار خود قرار دهیم.

علی عسگری تاکید کرد: این دو هنر با ارزش پویانمایی و برنامه های عروسکی باید جای خود را در رسانه ملی پیدا کنند و باید تولیدات بیشتری در این دو ژانر داشته باشیم.

رییس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: این امکان وجود دارد که با تولیدات بیشتر و با کیفیت تر، سریالهای پویانمایی و حتی سریالهای عروسکی جایگزین بخشی از سریالهای معمولی شود.

باید یکی از قطب های پویانمایی جهان شویم/ لزوم تدوین سند پویانمایی و برنامه های عروسکی

علی عسگری با اشاره به وجود استعدادهای بسیار در حوزه پویانمایی کشور تاکید کرد: باید با استفاده از این ظرفیت به یکی از قطب های پویانمایی جهان تبدیل شویم.

رییس سازمان صدا و سیما در همین راستا از مرکز پویانمایی صبا خواست  تا تمرکز ویژه ای بر تجمیع هنرمندان این رشته و استفاده از ظرفیت آنها داشته باشد و تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میتواند در این زمینه یار و مددکار سازمان باشد.

وی به استعدادهای حوزه عروسکی کشور نیز اشاره کرد وافزود: همانطور که درحال رقم زدن قله های پویانمایی هستیم باید قله های کار عروسکی را نیز بسازیم و خوشبختانه نیروهای با استعداد در این زمینه کم نداریم.

رییس سازمان صدا و سیما بر لزوم تدوین سند پویانمایی و برنامه های عروسکی تاکید کرد وافزود: اگر بخواهیم در این دو حوزه اثرات ماندگار تولید کرده و به حد ایده آل برسیم، باید نقشه راه داشته باشیم و تدوین سند در این حوزه می تواند راهبر ما در این مسیر باشد.

باید برای جهان تولید محصول پویانمایی داشته باشیم

رییس سازمان صدا و سیما در ادامه در تشریح برخی اهداف جشنواره گفت: هدف نخست جشنواره افزایش تولیدات پویانمایی و عروسکی برای توسعه بازار این دو هنر است، این جشنواره باید موتور پیشران توسعه بازار پویانمایی و برنامه های عروسکی باشد و باید حجم تولیدات این بازار را افزایش دهد.

علی عسگری تعامل و همگرایی میان خانواده پویانمایی و عروسکی را دیگر هدف این جشنواره عنوان کردوافزود: با برگزاری این جشنواره باید این دو صنف به عنوانی صنوفی فاخر و طراز بالا معرفی شوند.

این مسئول رونمایی از آثار جدید و حمایت از شرکت های نوپای پویانمایی را از اهداف دیگر این جشنواره عنوان و تصریح کرد: کشف استعدادهای خلاق نیز دیگر هدف این جشنواره است و باید بتوانیم هرساله هنرمندان جدیدی در این عرصه معرفی کنیم.

وی از تبادل مطالعات و تحقیقات در دو حوزه پویانمایی و عروسکی در کارگاه ها و میزگردهای جشنواره به عنوان دیگر هدف این جشنواره نام برد و افزود: با تبادل اطلاعات و نظرها و بررسی آخرین دستاوردها دراین دو حوزه قطعا گامی بسوی غنی سازی تولیدات پویانمایی و عروسکی برخواهیم داشت.

علی عسگری کاهش استفاده از محصولات خارجی و افزایش صادرات  محصولات پویانمایی کشور را از جمله دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد وافزود: باید در حوزه پویانمایی جهانی فکر کنیم و برای جهان تولید کنیم.

وی افزود: باید بتوانیم فرهنگ ایران و اسلامی مان را از طریق پویانمایی که هنری تاثیرگذار است به جهان صادر کنیم.

مهندسی فیلم نامه یک ضرورت است/ امروز در یک جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اهمیت محتوای تولیدات پویانمایی و عروسکی گفت: محصولات این دو هنر زمانی ارزشمند است که فیلم نامه فاخر برای آن داشته باشیم و بدون فیلم نامه خوب عملا ثمره تمام کارها به هدر می رود.

وی افزود: نویسندگان و فیلم نامه نویسان ما باید بتوانند با مطلاعات جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخی و فرهنگی فیلم نامه هایی فاخر و جذاب برای تولیدات پویانمایی و عروسکی فراهم کنند.

علی عسگری تاکید کرد: باید محتوای فیلم نامه ها را مهندسی و مدیریت کنیم و فرهنگ ایرانی و اسلامی را از این طریق به نسل های آینده منتقل کنیم.

رییس سازمان صدا و سیما افزود: بیانیه گام دوم انقلاب روح زمانه است و خیلی شیوا گذشته و آینده کشور را ترسیم کرده که باید از این بیانیه برای نوشتن فیلم نامه الهام گرفت.

علی عسگری دستمایه مهم دیگر برای نوشتن فیلم نامه را "رونق تولید" عنوان کرد وافزود: باید بتوانیم از طریق پویانمایی فرزندانمان را کارآفرین بار بیاوریم.

وی به هجمه فرهنگی سنگین دشمن اشاره کرد و افزود: امروز در یک جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم و بیشترین هجمه امروزه علیه حجاب و عفاف مردمان این سرزمین است.

علی عسگری با بیان اینکه 80 درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است گفت: باید بتوانیم دراین شرایط با تولیدات پاک و سالم فرزندانمان را نجات داده و نسلی پاک را بپرورانیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.