• پنجشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: khouzestan-120741
  • خبرنگار : 50226

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان:

چند استان معین برای آموزش و پرورش خوزستان در نظر گرفته شود

216330
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای حل مشکلات آموزش و پرورش خوزستان چند استان معین برای آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان سید مهدی رفیعی دهکردی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که امروز، پنج‌شنبه (۳ مردادماه) در اهواز برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، اظهار کرد: همه ما بر این باور هستیم که موفقیت یک جامعه و کشور از دانش و دانایی نشات می‌گیرد.

وی افزود: بدون شک گذرگاه این دانش و دانایی مدارس ما هستند‌. خوزستان دارای یک میلیون و ۹۰۰ هزار دانش‌آموز است و آموزش و پرورش خوزستان در مجموع پنج هزار و ۷۰۹ نیروی انسانی دارد. همچنین ۱۱ هزار و ۵۵۴ مدرسه در قالب ۵۰ هزار و ۶۴۰ کلاس درس در استان داریم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مجموع تراکم دانش‌آموزی ما در سه مقطع تحصیلی، ۲۳,۷ درصد است. ۳۱ درصد از مجموع دانش‌آموزان ما نیز در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند و بقیه دانش‌آموزان ما در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

رفیعی دهکردی تصریح کرد: در آموزش و پرورش خوزستان در حال حاضر با چند مشکل مواجه هستیم؛ یکی از مشکلات ما مساله کمبود نیروی انسانی است که این مساله را با تمهیداتی که در نظر می‌گیریم به حداقل خواهیم رساند. البته بخشی از مشکلات ما در حوزه نیروی انسانی از طریق استان قابل حل نیست. لازم است مشکل کمبود نیروی انسانی در استان به عنوان یک مساله ملی دیده شود.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش استان حدود ۱۶ هزار نفر کمبود نیروی انسانی داریم که بخشی از این نیاز را با استفاده از نیروی‌های حق‌التدریس و اضافه کار حل کرده‌ایم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در استان ۱۰ هزار کلاس درس کمبود داریم که با احتساب مدارس و کلاس‌های تخریبی، ۱۰ هزار کلاس دیگر نیز به این آمار اضافه می‌شود.

رفیعی دهکردی افزود: پیشنهاد ما این است که یک ستاد با حضور وزیر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا چند استان به عنوان استان‌های معین آموزش و پرورش استان به مدت پنج تا ده سال در نظر گرفته شوند تا به این ترتیب مشکلات استان حل شود.

وی گفت: چالش دیگر استان که می‌توان به عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد، مساله مدیریت آموزشگاهی است. سند تحول بنیادین محور کار را بر مدارس قرار داده است. مدیریت مدارس می‌تواند مشکلات ما را حل کند. امیدوارم بخش نیروی انسانی و آموزش این نیروی انسانی جدی گرفته شود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.