• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: khouzestan-55068

سومین سمینار روابط عمومی‌های استان خوزستان برگزار می‌شود

=_UTF-8_B_OTI5MjlfXzIwMTExMjAzMTAyMzM2NDA0LmpwZw==_=

نشست خبری سومین سمینار تخصصی روابط عمومی‌های استان خوزستان امروز (ششم آبان 93) در محل روابط عمومی استانداری خوزستان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ جمال درویش، مدیركل روابط عمومی استانداری خوزستان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت: آن فعالیتی که از روابط عمومی‌ها انتظار داریم اتفاق بیفتد تاکنون پیش نیامده است. این سمینار یک سمینار آموزشی است. باید روی فرهنگ شهروندی کار شود. اگر در فرهنگ اسلامی مطالعه کنیم فرهنگ شهروندی درست را خواهیم دید.

 

وی افزود: یکی از اهداف ما در راه‌اندازی این سمینارها تبیین آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی به عنوان مسؤولیت اجتماعی همه سازمان‌ها و ارتقای توانمندی علمی و حرفه‌ای مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان‌ها است.

 

درویش خاطرنشان کرد: این سمینار به مدت 2 روز برگزار می‌شود. یک کارگاه آموزشی در روز 25 آبان 93 و خود سمینار در روز 27 آبان 93 در تالار مهتاب کتابخانه مرکزي خوزستان برپا می‌شود. دو کارگاه آموزشی در موضوع سازماندهی روابط عمومی در شرایط بحران و خبرنویسی حرفه‌ای برپا می‌شوند.

 

مدیركل روابط عمومی استانداری خوزستان اظهار کرد: نحوه ثبت نام از طریق تکمیل فرم‌های ثبت نام و ارسال آن به دبیرخانه سمینار از طریق شماره نمابر 33334650-061 است و همچنین از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه سمینار واقع در امانیه، خیابان سقراط، ساختمان بنیاد علمی نخبگان، طبقه دوم امکان‌پذیر است.

 

وی بیان کرد: تلاش ما بر این است که تا جایی که می‌توانیم هزینه‌های ثبت نام در این سمینار را کم کنیم تا علاقه‌مندان بیشتری بتوانند شرکت کنند اما به هر حال راه‌اندازی این سمینارها هزینه‌هایی دارد. با اين همه تلاش می‌کنیم که اعتبار لازم را از محلي تامین و تا جایی که ممکن است وجه پرداختی را کم کنیم.

 

درویش گفت: همچنین قرار است در کنار برگزاری این سمینار نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه توانمندی‌های سازمان‌ها در زمینه روابط عمومی و فرهنگ شهروندی هم برپا کنیم. از دیگر برنامه‌های جنبی می‌توان به انتشار ویژه‌نامه سمینار و اعطای گواهینامه علمی معتبر به شرکت‌کنندگان در سمینار و کارگاه‌ها اشاره كرد.

 

سپس ندا شفیعی، دبیر علمی سومین سمینار تخصصی روابط عمومی‌های استان خوزستان، با بیان این که رسانه‌ها باید پشتیبان خوبی باشند گفت: عنوانی که برای این سمینار انتخاب شده عنوانی است که نقش روابط عمومی‌ها را نشان می‌دهد و در سمینارهای برگزار شده تاکنون به آن پرداخته نشده و دغدغه مسؤولان استان و کشور است.

 

وی افزود: من به عنوان شهروند باید از حقوق شهروندی خود اطلاع داشته باشم و باید بدانم حقوق شهروندی چیست. روابط عمومی‌ها بهتر می‌توانند به این موضوع بپردازند و سازمانی موفق‌تر است که روابط عمومی فعال‌تری داشته باشد.

 

شفیعی خاطرنشان کرد: باید تفاوت بين توسعه ارتباطات و ارتباطات توسعه را بدانیم. ما در زمينه توسعه ارتباطات که همان پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی موجود است پیشرفت داشته‌ایم اما در بحث ارتباطات توسعه كه باید بیشتر به آن پرداخته شود همان بحث شهروندی است که بايد چه کار کنیم تا افراد درون و برون سازمانی و همچنین رسانه‌ها را به سمت خود جذب کنیم.

 

دبیر علمی سمینار روابط عمومی‌های استان خوزستان با اشاره به حضور 2 تن از اساتید برجسته علوم ارتباطات در این سمینار، افزود: دکتر محمد سلطانی فر مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد و  دکتر علی اصغر محکی مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این سمینار به سخنرانی پیرامون نقش روابط عمومی در ارتقا فرهنگ شهروندی خواهند پرداخت.

 

او ادامه داد: سعی می‌کنیم در بحث خبرنویسی و در کارگاه ویژه خبرنویسی هم به صورت کارگاهی و هم به صورت تمرینی باشد و به سمت تکنیک‌های خبری جدید و روز دنیا برویم. همچنین قرار است در این کارگاه به روزنامه‌نگاری آنلاین هم پرداخته شود.

 

پس از او، عارف وائلی، مدیر اجرایی سومین سمینار تخصصی روابط عمومی‌های استان خوزستان، گفت: ما در انتخاب موضوع این سمینار به دنبال ایجاد فرهنگ شهروندی هستیم. فرهنگ شهروندی با حقوق شهروندی تفاوت دارد. فرهنگ شهروندی قانون‌هاي نانوشته‌ای است که در باورهای خود داریم.

 

وي با بیان این که تا جایی که توانستیم هزینه‌های شرکت در این سمینار را کم کردیم افزود: هزینه شرکت در دو کارگاه آموزش و سمینار 500 هزار تومان است. با هزینه و حمایت سایر سازمان‌ها و مشارکت آن‌ها به این نتیجه رسیدیم که هزینه‌ها را کم کنیم و تخفیف ویژه‌ای برای اهالی رسانه و خبرنگارها در نظر گرفته شود.

 

وائلی بیان کرد: در کارگاه بحران به موضوع مدیریت بحران پرداخته می‌شود چرا که 90 درصد مشکلات و بحران‌ها توسط انسان ایجاد می‌شوند و ما باید خودمان را برای مقابله با آن‌ها آماده کنیم. موضوع این کارگاه سازماندهی روابط عمومی‌ها و مقابله با بحران در شرایط سخت است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.