• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-15101

قائم مقام کمیته امداد کردستان:

توسعه همه جانبه روابط عمومی‌ها در استان امری ضروریست

قائم مقام کمیته امداد کردستان توسعه همه جانبه و تعالی روزافزون روابط عمومی‌ها در کشور و استان را ضروری خواند و بیان داشت: امروزه کمتر سازمانی وجود دارد که روابط عمومی نداشته باشد و این نشان از اهمیت و نقش این واحد در تحقق اهداف و ترقی هر سازمان و دستگاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ منطقه کردستان، رضا طاهری پیش از ظهر امروز در جمع مدیران روابط عمومی کمیته امداد شهرستان‌های استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مبانی توسعه هر سازمانی، روابط عمومی‌ها هستند که حکم هویت بخشی به سازمان را دارند.

وی توسعه همه جانبه و تعالی روزافزون روابط عمومی‌ها در کشور و استان را ضروری خواند و بیان داشت: امروزه کمتر سازمانی وجود دارد که روابط عمومی نداشته باشد و این نشان از اهمیت و نقش این واحد در تحقق اهداف و ترقی هر سازمان و دستگاهی است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: روابط عمومی چشم، گوش و قلب سازمان هستند و با تاثیری و تعامل سازنده‌ای که به صورت درون و برون سازمانی با مخاطبین و کارکنان هر دستگاهی دارند نقش مهمی در پویایی و حرکت روبه جلوی سازمان داشته است.

طاهری با بیان اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌ها همواره باید از محیط پیرامون خود تاثیر گرفته و بر آن تاثیر بگذارند اظهار کرد: تبلیغات به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه‌های موفقیت دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف همواره مورد توجه بود است.

وی تصریح کرد: اما توجه به این مهم که تنها تبلیغاتی ارزشمند هستند که منجر به ایجاد نگرش و تغییر رفتار در افراد شود وگرنه از کارکرد و تاثیرگذاری کافی برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه در دنیا امروزی تنوع ابزار تبلیغاتی بسیار زیاد بوده که روابط عمومی‌ها به عنوان قلب هر سازمان و نهادی باید از این ظرفیت‌ها در راستای تحقق اهداف سازمانی خود بهره‌گیری کنند، افزود: شناخت کافی از جامعه مخاطب و استفاده صحیح از ابزار تبلیغاتی نقش مهمی در تاثیرگذاری بر مخاطبین و در نتیجه تحقق اهداف روابط عمومی‌ها خواهد شد.

قائم مقام کمیته امداد کردستان افزود: باید متناسب با فضا، زمان و مخاطب از ابزار تبلیغاتی استفاده شود و بتواند در وی ایجاد نگرش و مبدل به رفتار شود.

طاهری با بیان اینکه در دنیای امروزی با توجه به تنوعی که در رسانه‌ها وجود دارد کار برای کسانی که می‌خواهند در ذهن و فکر مخاطبین ایجاد نگرش کنند دشوارتر است، گفت: تا زمانی که از مخاطب شناخت کافی وجود نداشته باشد نمی‌توان تاثیرگذاری لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تبلیغاتی که نگرش را ایجاد ولی منتج به رفتار نشود در دنیای امروزی هیچ ارزشی ندارد افزود: آسیب‌شناسی در زمینه عدم تاثیرگذاری تبلیغات بر روی مخاطبین باید از سوی مسئولان روابط عمومی در هر سازمانی رصد و برای رفع موانع راهکار و چاره‌اندیشی شود.

قائم مقام کمیته امداد کردستان از روابط عمومی به عنوان پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی سازمان نام برد و بیان داشت:  نادیده گرفتن روابط عمومی به معنی نادیده گرفتن حجم قابل توجهی از مخاطبان سازمان است.

طاهری با غیرمنطقی بودن این این باور که نیروهای ناکارآمد اغلب در پست‌های روابط عمومی بکارگیری می‌شوند افزود: روابط عمومی آینه عملکردی سازمان بوده و به عنوان یک کانال ارتباطی نقش تنظیم روابط درون و برون سازمانی را دارد و چنین نقشی بر ضرورت بکارگیری نیروهای کارآمد می‌افزاید.

وی با بیان اینکه دایره وظایف روابط عمومی‌ها تنها به تبلیغات خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: روابط عمومی به عنوان قلب تپنده و پل ارتباطی درون و برون سازمانی یک دستگاه وظایف زیادی را بر عهده دارد.

قائم مقام کمیته امداد کردستان تصریح کرد: نقش روابط عمومی‌ها در نهادی همچون کمیته امداد که بخش قابل توجه از فعالیت‌های آن در حوزه مشارکت‌های مردمی خلاصه می‌شود بسیار کلیدی و حساس است.

طاهری با بیان اینکه نیروهای فعال در حوزه روابط عمومی‌های کمیته امداد در سطح استان باید با تدوین یک منشور کاری مناسب بستر را برای شناساندن هرچه بیشتر فعالیت‌های این نهاد فراهم کنند، اظهار کرد: هرچه مردم با اقدامات و وظایف این نهاد بیشتر آشنا شوند در افزایش مشارکت آنها در کمک به مددجویان زیرپوشش امداد تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی در پایان خواستار تعامل بیش از پیش مسئولان روابط عمومی‌های سطح ادارات کمیته امداد در شهرستان‌های استان شد و افزود: اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع در مورد حوزه‌های مختلف این نهاد از طریق رسانه‌ها نقش مهمی در رفع مشکلات مددجویان دارد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.