• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-15335

تحلیل فضای رقابتی لازمه توسعه بازرگانی/ استانها ظرفیت های منحصر به فرد خود را شناسایی کنند

معاون توسعه بازرگانی و قایم مقام وزیر در امور تجارت، با اشاره به اینکه امروز تحلیل فضای رقابتی یکی از مباحث اساسی در تجارت است تصریح کرد: این مسئله به شناسایی نقاط قوت و ضعف این بخش کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، مجتبی خسروتاج، در گردهمایی مشترک روؤسای سازمان استان ها و ادارات شهرستانی سراسر کشور اظهار کرد: امروزه سه چالش کشورهای مختلف فاصله طبقاتی، بیکاری و سوء مدیریت است.

وی با اشاره به اینکه امروزه دنیا بر روی توسعه متوازن و یا رشد متوالی تاکید می کند افزود: باید در یک طرح و همایش ملی کل کشور مزیت های اصلی و ظرفیت های هر استان را بررسی کرد.

معاون توسعه بازرگانی و قایم مقام وزیر در امور تجارت در گردهمایی مشترک روؤسای سازمان استان ها و ادارات شهرستانی سراسر کشور، با اشاره به اینکه ظرفیت های منحصر به فرد را باید پرورش و توسعه داد  عنوان کرد: همه استان ها باید بر روی این مسئله متمرکز شوند که چه ویژگی ها و مزیت هایی دارند که آنها را از دیگر استانها متمایز می کند.

خسروتاج با اشاره به اینکه امروز تحلیل فضای رقابتی یکی از مباحث اساسی است تصریح کرد: این مسئله به شناسایی نقاط قوت و ضعف این بخش کمک می کند.

وی ادامه داد: بخش بازرگانی امروز برای خروج از رکود و رونق اقتصادی می تواند نقش مهمی را ایفا کند در شرایطی که سیاست ضد تورمی در کشور وجود دارد.

معاون توسعه بازرگانی و قایم مقام وزیر در امور تجارت، با عنوان اینکه توجه به صادرات غیر نفتی بسیار با اهمیت است در این راستا وزارت صنعت و معدن هم توانسته توازن را بین بخش صنعت و تولید کشور ایفا کند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در شش ماهه اول امسال صادرات غیر نفتی کشور 23 میلیارد دلار بوده در صورتی که واردات کشور 26 میلیارد دلار بوده است.

وی به جایگاه و نقش اتحادیه های صنفی اشاره و تصریح کرد: تعداد زیادی از پروژه ها را با اتحادیه ها دنبال می کنیم که با این کار زمینه مشارکت آنها را هم فراهم کرده باشیم.

خسروتاج، ارتقاء ظرفیت تشکل ها را نکته مهمی عنوان کرد و افزود: طی چند ماه گذشته سعی کرده ایم کشور از آرامش مطلوبی در بخش صنعت و تولید برخوردار باشد.

 وی ادامه داد: تنظیم بازار کالاهای اساسی یکی از سیاست های ما بوده که دنبال کرده ایم و امروزه در بسیاری از کالاهای اساسی کنترل بازار و ذخیره سازی مناسب انجام می شود.

معاون توسعه بازرگانی و قایم مقام وزیر در امور تجارت، همچنین یکی دیگر از چالش های اساسی را موضوع قانون تمرکز وظایف جهاد کشاورزی عنوان و بیان کرد: این قانون قبلا بررسی شده اما در حال حاضر دارای اشکالاتی است که باید به سمت اصلاح آن پیش رویم.

 وی خاطرنشان کرد: سه میلیون واحد صنفی امروز در کشور وجود دارد که بایستی راهکارهایی در ارتباط با چگونگی اداره آنها ارائه داد.

وی در پایان به توسعه صادرات کشور تاکید کرد و یادآور شد: امیدوارم فعالیت های سازمان در راستای توسعه صادرات کشور باشد.

                                                   
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.