• پنجشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-24056

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان:

60 واحد فعال در شهرک صنعتی سقز مشغول فعالیت هستند

60 واحد فعال در شهرک صنعتی سقز مشغول فعالیت هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در شهرستان سقز 60 واحد فعال و 23 واحد نیمه فعال مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، محمد دره وزمی، روز پنج شنبه(28 مرداد) در کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان که در سقز برگزار شد، تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری در استان را 1047 واحد عنوان کرد و گفت: 155 واحد آن مربوط به سقز بوده که البته 30 واحد هیچ اقدامی انجام نداده‌اند و آمار واقعی 125 واحد می‌باشد.

وی تعداد واحدهای فعال استان را 378 واحد و نیمه فعال را 242 واحد اعلام کرد و افزود: در سقز 60 واحد فعال و 23 واحد نیمه فعال داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: همچنین در سقز 72 واحد غیرفعال و یا ضعیف داریم که 16 واحد قابل راه اندازی و 56 واحد غیرقابل راه اندازی هستند.

وی بیان کرد: 15 واحد را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم که اقدامات لازم برای آنها در حال انجام بوده، اما پرداخت تهسیلات راضی کننده نیست.

دره‌وزمی تصریح کرد: در کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان 650 طرح ثبت‌نام کرده‌اند که 450 واحد آن کشاورزی است و تاکنون 315 طرح مورد بررسی قرار گرفته که امروز 65 واحد آن به تصویب کارگروه می‌رسد.

وی افزود: تاکنون 162 میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی شده که بانک کشاورزی 17 میلیارد و 800 میلیون تومان را پرداخت کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، اخذ وثیقه‌های سنگین و عدم پذیرش سند طرح‌ها بعنوان وثیقه را از مشکلات اساسی این بخش عنوان و گفت: این رویکرد بانک‌ها با شعار حمایت از تولید همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه دولت با جدیت از تولید حمایت می‌کند، خواستار سیاست حمایت از تولید توسط نهادهای مختلف از جمله بانک‌ها شد.

معاون استاندار کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه تکیه اصلی واحدهای تولیدی برای تامین سرمایه و تولید، بانک‌ها هستند، بر تسهیل گری و همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، رفع بوروکراسی‌های زاید، قبول سند و تجهیزات واحدهای تولیدی به عنوان وثیقه و سوق دادن سرمایه‌ها به سوی اشتغال مولد شد.

حسین فیروزی، جذب سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی، ایجاد تعاونی‌های تولیدی، تشکیل شرکت‌های مشترک سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌های خارجی را برای کمک به رونق تولید در استان ضروری دانست و گفت: دولت حمایت‌های لازم توسط را در این رابطه انجام می‌دهد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha