• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-24499

در آیین اختتامیه جشنواره دف نوای رحمت در سنندج؛

استاد حمیدرضا اردلان، اندیشمند کُرد در زادگاهش تجلیل شد/ اهدای ساز دف به استاندار

استاد حمیدرضا اردلان، اندیشمند کُرد در زادگاهش تجلیل شد/ اهدای ساز دف به استاندار

استاد حمیدرضا اردلان، موزیسین و اندیشمند فرهیخته کُرد، روز جمعه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره «دف نوای رحمت» در زادگاهش سنندج تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، آیین اختتامیه ششمین جشنواره دف نوازی «دف نوای رحمت» که امروز جمعه(26 شهریور) در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، دارای بخش‌های متنوعی از جمله اجرای تک نوازی و گروهی دف، تجلیل از استاد حمیدرضا اردلان و دیگر اساتید، داوران و نفرات برتر جشنواره بود.

این مراسم که با استقبال پرشور مردم سنندج همراه شده بود و تعدادی از افراد هم ایستاده مراسم را نظاره‌گر بودند، اولین بخش از آن به اجرای گروه «نوای رحمت» به خوانندگی سید بهاءالدین حسینی اختصاص یافت و پس از آن امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان و دبیر جشنواره و استاندار کردستان به ارائه سخنانی در مورد اهمیت هنر دف نوازی پرداختند.

سپس رئیس حوزه هنری کردستان یک ساز دف را به استاندار کردستان اهدا کرد و استاندار هم قول مساعد داد که هفتمین جشنواره دف نوای رحمت به صورت بین المللی برگزار شود.

معرفی نفرات برگزیده بخش تک نوازی نوجوان و بزرگسال و گروه‌های برتر از دیگر بخش‌های این مراسم بود که استان کردستان با کسب 9 عنوان و اصفهان با 5 عنوان، بیشترین جایزه‌ها را از آن خود کردند.

37856.JPG

پخش کلیپ تصویری استاد مظهر خالقی از هنرمندان نام آوازه کُرد

پخش کلیپ تصویری استاد مظهر خالقی از هنرمندان نام آوازه کُرد که در آن پیامی را خطاب به ششمین جشنواره دف نوازی «دف نوای رحمت» قرائت می‌کرد از دیگر بخش‌های جنبی جشنواره بود.

در ادامه، هیات داوران این جشنواره متشکل از استاد بیژن کامکار، سید علاءالدین یاسینی، شکرالله حیاتی و مهدی احمدی هم مورد تجلیل قرار گرفتند.

یک کلیپ تصویری دیگر هم با محوریت استاد حمیدرضا اردلان، موزیسین و محقق کُرد در ادامه برنامه‌ها پخش شد که پس از آن این استاد فرهیخته تجلیل و وی جهت سخنرانی پشت تریبون حاضر شد.

اردلان اظهار کرد: در یک دوره تاریخی دف به خانقاه‌های کردستان پناه برد و پس از آن جوانان به دف پناه بردند و هم اکنون تمام ایران به دف پناه آورده‌اند.

وی افزود: دف می‌تواند نماینده فرهنگ کردستان در فرهنگ مدرن جهانی باشد و این یک حقیقت تاریخی است.

این اندیشمند و موزیسین کُرد در پایان سخنان خود خواستار ایجاد کارگاه‌هایی برای ابقای ساز اصیل دف پوستی و ارتقای تکنولوژی‌های لازم در این زمینه شد.

37871.JPG

تک نوازی دف نواز 9 ساله کردستانی

تکنوازی شیرین سرحدی از اصفهان، منا ملایی از کردستان و سارو وکیلی دف نواز 9 ساله از کردستان از دیگر بخش‌های جشنواره بود.

همچنین در این آیین از سید زاهد ابراهیمی و سید بهاالدین حسینی، دو پیشکسوت حوزه دف نوازی استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

اجرای مشترک شهرام منصوری و سید علاءالدین یاسینی از مداحان و دف نوازان برجسته کُرد پایان بخش برنامه‌های آیین اختتامیه بود.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha