• دوشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-40588

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

مأموریت آموزش و پرورش آماده سازی نسل آینده برای پذیرش مسئولیت‌هاست

مأموریت آموزش و پرورش آماده سازی نسل آینده برای پذیرش مسئولیت‌هاست

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردیستان وظیفه و رسالت دستگاه تعلیم و تربیت را تربیت شهروند خوب و آماده سازی نسل آینده برای پذیرش مسئولیت‌ها و نقش‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، افشین خوشگوار در گردهمایی ماهانه مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، نقش مدیران مدارس در تحقق اهداف و عملیاتی شدن برنامه ها را محوری و تعیین کننده عنوان کرد و گفت: نگاه متوازن و متعادل به ساحت‌های شش گانه ضامن تحقق هدف کلان سند تحول بنیادین است که پیش نیاز آن شکل گیری فهم مشترک و گفتمان مشترک نسبت به ساحت های مذکور است.

وی با اشاره به افراط و تفریط در توجه به برخی ساحت ها و غفلت از اهداف ساحت های دیگر، برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت را متأثر از ساحت زیستی- بدنی دانست و افزود: انطباق برنامه‌های این حوزه با سند تحول و تأکید بر مدرسه محوری، مشارکت محوری و توجه به افزایش سواد حرکتی و سلامتی موجب شده معاونت تربیت بدنی و سلامت وفادارترین حوزه به سند تحول بنیادین باشد.

معاونت تربیت بدنی و سلامت استان کردستان به برنامه‌های ادارات تربیت بدنی، سلامت و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: در بخش تربیت بدنی از طریق اجرای درس تربیت بدنی و برنامه های مکمل به دنبال افزایش سرانه زمان فعالیت ورزش دانش آموزان و نیز مقابله با تبعات ناشی از زندگی ماشینی و آپارتمان نشینی از طریق ورزش کردن هستیم.

وی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، حیاط پویا، ورزش صبحگاهی، ورزش با خانواده و کانون های ورزشی درون مدرسه ای را برنامه مکمل این حوزه ذکر کرد.

خوشگوار توجه ویژه و ایجاد حساسیت و دقت نظر در مقابله و مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از طریق آگاه سازی و اطلاع رسانی و پیشگیری رشدمدار را مهم‌ترین هدف در بخش مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: تنوع و تکثر و تعداد آسیب‌های اجتماعی به گونه‌ای است که تمام افراد به خصوص دانش آموزان در معرض ابتلای به آن هستند، اما آنچه مهم است اینکه مدیران مدارس بایستی خارج از چارچوب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند شاید عوامل ایجاد آسیب در مدرسه به ندرت وجود داشته باشد اما اشراف بر محیط اطراف مدرسه و اتفاقاتی که پیرامون آن رخ می‌دهد ارتباط و تعامل مداوم با خانواده ها از طریق انجمن اولیاء و مربیان و فراهم کردن حضور فعال دانش آموزان در برنامه های فرهنگی همچون جشنواره نوجوان سالم و بازدید از نمایشگاه های سیار می تواند به صورت ویژه  دانش آموزان را نسبت به خطرات موجود در جامعه پیرامون آگاه سازد.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان آشنایی و آگاه سازی دانش آموزان نسبت به مفاهیم و اصول بهداشت فردی و گروهی و به وجود آوردن زمینه ایجاد سلامت جسمانی و روحی و روانی دانش آموزان را مهم ترین هدف معاونت در حوزه سلامت و تندرستی بیان کرد و گفت: حوزه سلامت و برنامه‌های آن به هیچ عنوان قابل معامله نیست و مدیران مدارس بایستی در بخش های چون بوفه‌های مدارس، سرویس های بهداشتی، سفیران سلامت، آهن یاری، دادرس، مروج سلامت و ارتقای سلامت نوجوانی که پایه و اساس ارتقای سطح سلامت دانش آموزان را فراهم می کنند، مسئولانه‌تر عمل کنند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.