• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-42877

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه:

توسعه معلمان تکلیف اصلی آموزش و پرورش است

10058342_553

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه، با اشاره به اینکه مبنای تدوین این دستورالعمل تکالیف اسناد فرا دستی است، گفت: یکی از راهکارهایی که آموزش و پرورش مکلف به اجرایی آن است راهکار یازده هفت سند تحول بنیادین بوده که بحث ارتقاء و افزایش توسعه دهی معلمان را مورد تکلیف قرار داده است.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، عباس سلطانیان امروز 28) مرداد) در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر درس جامعه شناسی دوره متوسطه نظری کشور که در سالن آمفی تاتر اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر از چهارم دی ماه سال گذشته با ارسال بخش نامه به مدارس سراسر کشور آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مبنای تدوین این دستورالعمل تکالیف اسناد فرا دستی است، تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که آموزش و پرورش ملکف به اجرای آن است راهکار یازده هفت سند تحول بنیادین بوده که بحث ارتقاء و افزایش توسعه دهی معلمان را مورد تکلیف قرار داده است.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه، بیان کرد: یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش در برگزاری این دسته از جشنواره ها شناسایی تجربیات موفق معلمین در حوزه تدریس است.

سلطانیان عنوان کرد: امروز جوامع بشری با رشد فزاینده در حوزه تکنولوژی مواجه بوده و این رشد، پیچیدگی هایی برای سازمان ها ایجاد کرده که نیازمند به دانش، صلاحیت ها و مهارت های جدید است.

وی بستر ایجاد مهارت‌ها و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز سازمان‌ها را در حیطه اختیارات آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و ذکر کرد: این پیچیدگی ها و نقش های جدید انتظارات از آموزش و پرورش کشور را بالا برده و اهمیت کار را دو چندان کرده، برای اینکه بتوانیم به این نیاز ها پاسخ دهیم چاره ای جز ارتقای کیفیت نداریم .

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه، افزود: امروز از معلمان به عنوان مدیران یادگیری یاد می‌شود به این معنا که فرایند یاددهی و یادگیری را مدیریت می‌کنند.

سلطانیان ادامه داد: یک معلم می‌تواند با صلاحیت‌های حرفه‌ای، فنی، اخلاقی و ادراکی فرایند تدریس را لذت بخش کند تا دانش آموزان به اهداف مشخص شده در سند تحول برسند .

  وی  تاکید کرد: پانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر را با نگاه عالمانه ای که حوزه متوسطه آموزش و پرورش از صنوات گذشته تاکنون با این نگاه برگزار کرده ایم در واقع سند تحول بنیادین اشاره به توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی حرفه‌ای به صورت گروهی و فردی میان معلمان و تبادل تجربیات آنها کرده و اشاعه آنها را مدنظر قرار داده است .

وی بیان کرد: در بخش عملی جشنواره سه محور مورد برنامه ریزی قرار گرفته؛ محور اول تجارب موفق و برتر مدیران و معاونین مدارس بوده که در این بخش 400 مورد تجربه به دبیرخانه فرستاده شده، از این  تعداد  مجموعه 22 محور برتر انتخاب شده است.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه، ذکر کرد: محور دوم در بخش جشنواره، 133 تجربه در محور تجارب تدریس دبیران فرستاده شده که از این تعداد 16 تجربه برگزیده شده و در محور سوم نیز یک هزار و 51 تجربه به عنوان ارائه مقالات علمی تدریس ارسال شده که 10 مقاله به عنوان بهترین تجربه انتخاب شده است.

در اختتامیه این جشنواره از معلمین الگوهای تدریس برتر درس جامعه شناسی دوره متوسطه نظری  تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است؛ مرحله کشوری پانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر درس جامعه شناسی دوره متوسطه نظری با حضور دبیران جامعه شناسی، داوران، عوامل اجرایی و غیره  از 25 لغایت 28 مرداد ماه به مدت چهار روز در باشگاه فرهنگیان و اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

 


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.