• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-43011

حرفه مورد علاقه توام با چاشنی خلاقیت عامل موفقیت شما خواهد بود!

حرفه مورد علاقه توام با چاشنی خلاقیت عامل موفقیت شما خواهد بود!

یک کارآفرین موفق معتقد است، جوانان باید بر اساس استعداد و علاقه خود شغل موردنظر خود را انتخاب و برای موفقیت در ایجاد کسب‌وکار، کمی چاشنی خلاقیت به آن اضافه کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، شرکت نوآفرین یا استارتاپ به کسب‌وکاری گفته می‌شود که معمولاً به تازگی و در نتیجهٔ کارآفرینی ایجاد شده‌است، رشد سریعی دارد، و در جهت تولید راه‌حلی نوآورانه و دوام‌پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته‌است .

این شرکت‌ها معمولاً مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌پذیر هستند که مدل کسب‌وکارشان مشخص نیست و بازار هدفشان نیز در حد فرض است. شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد شوند، ولی اغلب به شرکت‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی دارند و در زمینهٔ فنّاوری (تکنولوژی) فعالیت می‌کنند.

اکنون با توجه به تاسیس مرکز نوآوری جهاددانشگاهی و رسالت این مرکز در امر ترویج، نوآوری و شکوفایی ایده‌های جوانان اقدام به برگزاری رویدادهای نوآورانه با مشارکت اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کردستان کرده است.

مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان ، با اشاره به اینکه افراد جویای کار به دو دسته کمتر از ۳۵ سال و بیشتر از این سن تقسیم می‌شوند، مهمترین عامل در موفقیت یک کارآفرین را پافشاری و علاقه به انجام کار دانست.

وی بهترین زمان برای شروع فعالیت‌های کسب‌وکاری را دوران دانشگاه عنوان کرد و به جوانان تاکید کرد شغل و رشته مورد علاقه خود را برای فعالیت حرفه‌ای انتخاب کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان لازمه ایجاد کسب‌وکار موفق را شناسایی و نیازسنجی بازار هدف اعلام و جذب سرمایه را یکی از مهمترین عوامل موفقیت بیزینس‌ها عنوان کرد.

داوود امراء‌نژاد، مدیرعامل شرکت کارآفرینان آمایش پارس با اشاره به ثبت این شرکت در سال ۸۹، فعالیت‌های این شرکت را در حوزه مشاوره کسب‌وکار، آسیب شناسی ایده‌های کسب‌وکار استان، راهنمایی واحدهای فناور مراکز رشد، تجاری سازی ایده‌ها و برگزاری استارتاپ ها اعلام کرد.

وی با اشاره به وجود ذهنیتی نادرست در خصوص استخدام در ادارات دولتی در جوانان جویای کار، وجود این فرهنگ در جامعه را از دلایل اصلی عدم تمایل ایجاد کسب‌وکار در جوانان دانست.

مدیرعامل شرکت کارآفرینان آمایش پارس سیاست گذاری‌های کلان اقتصادی دولت را نادرست عنوان کرد و عدم هدایت درست منابع مالی، دخالت دولت در بازار، واگذاری‌های ناموفق شرکت‌های دولتی و عدم اعتماد به بخش خصوصی از دلایل ناکارآمدی سیاست‌های کلان اقتصادی کشور اعلام کرد.

وی با تاکید بر ضرورت فعال کردن مراکز نوآوری به عنوان متولی هدایت ایده‌های اقتصادی جوانان از جزیره‌ای عمل کردن ادارات در حوزه برگزاری رویدادهای نوآورانه انتقاد کرد.

امراء‌نژاد برگزاری بی نتیجه رویدادهای نوآورانه و عدم اتصال شرکت‌کنندگان به بازارکار را از آسیب‌های این حوزه اعلام کرد.

وی مطالعه هدفمند و مفید جوانان و عدم استفاده از اطلاعات پراکنده در ایجاد کسب‌وکار را ضروری دانست و به جوانان توصیه کرد در زمینه مورد علاقه خود جویای کار باشند.

مدیرعامل شرکت کارآفرینان آمایش پارس مسیر توسعه کردستان را در گرو توسعه توریسم و کشاورزی اعلام کرد و از مسئولان استانی خواست بسته‌های اقتصادی متناسب با وضعیت کردستان به فعالان اقتصادی ارائه دهند.

ادریس مرادی، مدیرعامل شرکت شتابدهنده ژرفا ، که در زمینه تجاری‌سازی ایده‌ها و "ورکینگ اسپیس" فعالیت دارد از عدم وجود ارتباط دانشگاه‌ها با مراکز صنعتی کشور انتقاد کرد و کسب آخرین رتبه در فضای کسب‌وکار مناسب را در کردستان، دلیل نبود گفتمان سازنده و نرسیدن به یک حرف مشترک عنوان کرد.

وی بر عدم ورود دولت به کارهای استارتاپی تاکید کرد، و افزود: بیش از ۹۵ درصد شرکت‌های استارتاپی در بازار موفق نمی‌شوند و دولت با پرداخت وام به این افراد عملا آن‌ها را فردی ورکشسته با بدهی بانکی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت شتابدهنده ژرفا مسیر کسب و کار را تعریف نشده دانست و از متولیان دانشگاهی خواست تا دوره‌های کارورزی را در محیط واقعی برگزار کنند.

وی در پایان به جوانان توصیه کرد که بر اساس استعداد و علاقه خود شغل موردنظر خود را انتخاب کنند و اگر کمی چاشنی خلاقیت را به آن اضافه کنند قطعا در ایجاد کسب‌وکار خود موفق خواهند شد.

شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر شکلی و به هر اندازه‌ای ایجاد شوند. سرمایه‌گذارها به‌طور کلی به آن دسته از شرکت‌های نوپایی جلب می‌شوند که نسبت خطر به سود بالایی دارند و مقیاس‌پذیرتر هستند، و بنابراین هزینهٔ راه‌اندازی کمتر، ریسک زیاد و توان بالقوهٔ بالایی برای برگرداندن سرمایه دارند.

معمولاً یک شرکت نوپای موفق قابلیت رشد بیشتری نسبت به یک شرکت جاافتاده دارد، یعنی می‌تواند با سرمایه‌ای کمتر، نیروی کار یا زمینه رشد بیشتری نسبت به شرکت‌های قدیمی داشته باشد.

اکنون جهاددانشگاهی استان کردستان با همکاری اداره ورزش و جوانان استان کردستان اقدام به برگزاری رویدادهای نوآورانه در جهت تیم‌سازی و تجاری سازی ایده‌های جوانان کرده‌اند که دومین رویداد گروه دوم شرکت کننده در این دوره‌ها برگزار شده است.

 

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.