• یکشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-43075

برگزاری چهارمین رویداد تاک شو در سنندج

d72bde8f-0e4c-4789-a709-77c6e72131e3

به همت مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی واحد کردستان، چهارمین رویداد تاک شو از مجموعه رویدادهای گروه دوم دوره ترویج این مرکز، امروز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان کردستان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی برای ترویج، نوآوری و شکوفایی ایده‌های ناب و در نهایت تجاری‌سازی آن‌ها و خلق ثروت کرده است که امروز چهارمین رویداد آن با عنوان «تاک شو» در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی کردستان در سنندج برگزار شد.

در این رویداد «محمدناهید محمدی» دکترای کارآفرینی و کارآفرین موفق، «ظاهر ابراهیمی» مدرس مباحث کارآفرینی و «داوود امراه نژاد» مدیرعامل شرکت کارآفرینان آمایش پارس به ارائه نکات لازم برای حضار پرداختند.

«محمدناهید محمدی» دکترای کارآفرینی و کارآفرین موفق در این نشست، به تشریح مدل کارآفرینی تیمونز پرداخت و ادامه داد: فرصت، منابع و تیم سه عامل مهمی هستند که هر فرد با تمرکز بر روی آنها می‌تواند برای خود شغل ایجاد کند.

وی شناخت و آگاهی هر فرد از خودش و سلایق و علایقش را امری مهم دانست و افزود: آموزش، بهره گیری از مشاوره و تسلط بر دانش هر شغل از جمله عوامل مهم در ایجاد اشتغال هستند.

محمدی با بیان چگونگی ایجاد شغل بدون داشتن پول اولیه و تمرکز بر کار گروهی، ادامه داد: فرصت‌ها در کردستان بسیار زیاد است که می‌توانیم از آنها برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس آماری که بانک مرکزی اعلام کرده، آمار بیکاری و نرخ تورم در استان کردستان بالاست پس در نهایت باید مراکز رشد و نوآوری و کارآفرینی وارد عمل شوند، چون انتظار ایجاد اشتغال برای همه بیکاران توسط دولت، نابجاست و مردم خودشان باید اقدام به کارآفرینی کنند.

ظاهر ابراهیمی، مدرس کارآفرینی نیز در ادامه این نشست، مطالبی را در ارتباط با تعریف ایده، ایده‌پردازی و اینکه چگونه یک نفر ایده‌پرداز شود، مطرح کرد.

وی همچنین به تعریف «مسئله» و تفاوت‌های آن با «سوال» نیز اشاره و نکاتی را نیز در مورد تبلیغات تجاری و چگونگی موفقیت در این عرصه بیان کرد.

ابراهیمی، مراحل تبلیغات را جلب توجه، ایجاد انگیزه، تحریک تمایلات، تصمیم گیری و رفتار پس از خرید عنوان کرد و تفاوت‌های مابین خلاقیت و نوآوری، فرق یک مدیر با مقوله مدیریت، قوانین تجارت کارآفرینی و... از جمله سایر مباحث مطرح شده وی در این جلسه بود.

لازم به ذکر است؛ 40 نفر از اقشار مختلف جامعه امروز در چهارمین رویداد تاک شو شرکت کرده بودند.

 

 

 


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.