• دوشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: lorestan-82165

استاندار لرستان:

روابط عمومی دستگاه‎ها در توضیح خدمات به مردم دچار خودسانسوری شدند

روابط عمومی دستگاه‎ها در توضیح خدمات به مردم دچار خودسانسوری شدند
استاندار لرستان گفت: روابط عمومی دستگاه‌ها در توضیح خدمات به مردم  دچار یک خودسانسوری شدند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان دکتر سید موسی خادمی در جلسه مجمع عمومی روابط عمومی‌های استان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها همیشه مهم و اثرگذارند، افزود: در مقطع فعلی اثر و نقش شما مهم‌تر و برجسته‌تر است.

وی ادامه داد: شما چون روابط عمومی دستگاه‌های دولتی است و باید از زبان مسئولین و دولت سخن بگویید و این حرف‌ها را با زبان مردم و هم‌زبان‌تر بیان کنیم.

استاندار گفت: مردم در بلندمدت اثر کارها را می‌بینند اما سرعت اطلاع‌رسانی مهم است.

وی گفت: بخش عمده‌ای از خدمات حاکمیت را اطلاع‌رسانی کنید و خروجی آن اعتماد مردم به‌نظام افزایش یابد.

مدیر ارشد لرستان با تأکید بر اینکه خروجی نظام سیاسی رضایتمندی مردم است، افزود: این رضایت منجر به حمایت می‌شود؛ تمام هدف و تلاش ما ایجاد رضایت‌مندی مردم است، همراهی و اعتماد و رضایت مردم تمامی خروجی نظام سیاسی است.

وی گفت: این روزها با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی هستیم ویژگی‌های خاصی دارد و باید این درخت تنومند چهل‌ساله انقلاب درختی اثرگذار و ریشه‌های محکمی دارد و برگ و بار زیادی دارد و در جهان هیچ تصمیمی بدون حضور ایران به نتیجه نمی‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: باید دستاوردهای انقلاب را به مردم گوشزد کنیم و دلایل رسیدن و نرسیدن را بیان کنیم.

خادمی عنوان کرد: هر روابط عمومی در حوزه تخصص خود چهل سال این بخش از نظام را به مردم گوشزد و دستاوردهای انقلاب را تبیین کنید.

استاندار لرستان با بیان اینکه کشور شرایط خاصی دارد و نیازمند گفت‌وگو و نزدیکی و توضیح بیشتر به مردم هستیم، افزود: هر چه قدر مشکلات و موانع و ریشه مشکلات را به مردم بیان کنیم قطعاً موجب رضایتمندی آنان خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر حفظ ارزش‌های انقلاب نیاز است مردم از زندگی خوبی برخوردار باشند و باید مسائل و مشکلات را با مردم در میان بگذاریم و نشان بدهیم که با تلاشمان هدفمان برداشتن فشار از روی مردم است و در جاهایی  که با موانعی مواجه شدیم به مردم توضیح دهیم.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: هر کدام از شما روابط عمومی‌ها باید یک رسانه برای دولت و حاکمیت باشید و  به مشکلات مردم رسیدگی و آنان را به مدیران دستگاه‌ها اطلاع دهید.

وی گفت: روابط عمومی‌ها باید احساس مسئولیت در دستگاه خود داشته باشد.

خادمی اضافه کرد: باید هر جا شبهه‌ای ایجاد شد و رسانه‌ها از زبان مردم این شبهات را مطرح کردند شما هم باید با هم‌زبانی نزدیک  حرف‌های دولت را مطرح کنید، ضعف‌ها را نشان دهید و نقاط قوت را نشان دهید و کارهایی که انجام می‌شود را اطلاع‌رسانی کنید.

وی با گلایه‌مندی از اینکه روابط عمومی دستگاه‌ها در توضیح خدمات به مردم دچار یک خودسانسوری شدند درحالی‌که هر دستگاهی باید تلاش‌ها و کارهای انجام شده خود را برجسته کند، بیان کرد: در خیلی از حوزه‌ها کارهای بزرگی انجام شده اما به مردم اطلاع‌رسانی نشده است.

استاندار گفت: بخشی از اعتمادسازی در جامعه بر عهده روابط عمومی دستگاه‌هاست و باید واقعیات را به مردم بگوییم و هنرمندانه باهدف تولید رضایت تجمیع، منتشر و اطلاع‌رسانی شوند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.