• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-53500

به مناسبت روز پرستار؛

از خانواده‌های معلولین آسیب نخاعی اراک تجلیل شد

به منظور تجلیل از مقام شامخ پرستار مراسم جشنی برای قدردانی از خانواده های معلولین آسیب نخاعی در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.

 

شمسی طالبی مدیرعامل انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، گفت: این جشن به منظور تجلیل از خانواده های معلولین آسیب نخاعی اراک در نقش پرستار، به مدت چهار سال است که برگزار می شود.

 

وی افزود: این جشن با بودجه اندکی که دارد با کمک خیرین هر ساله مقارن با سالروز تولد حضرت زینب(س) و مصادف با روز پرستار برگزار می شود.

 

طالبی گفت: انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی در سال 1379 تاسیس و در سال 1382 فعالیت خود را به طوری رسمی آغاز کرده است.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی اراک با بیان اینکه در حال حاضر 158 عضو آسیب نخاعی تحت حمایت این انجمن قرار گرفته اند، افزود: بیشتر حمایت ها در این انجمن از طریق حمایت های مردمی انجام می شود.

 

وی ادامه داد: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان مرکزی مبلغ 100 میلیون تومان به این انجمن کمک شد که بر این اساس توانستیم انجمن را با دستگاههای مورد نیاز درمان این بیماران تجهیز کنیم.

 

طالبی یاد آور شد: بیش از یک سال است که کاردرمانی معلولین ضایع نخاعی را شروع کرده ایم و این بیماران به صورت رایگان کاردرمانی می شوند.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی اراک راه اندازی توان بخشی روزانه را از اهداف بلند مدت انجمن عنوان کرد و افزود: انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی از جایگاه ثابتی برخوردار نیست و هر سال در یک مکان مسکن می گزیند و همین امر سبب می شود تا خیرینی که به انجمن سر می زنند با تغییر مکان انجمن سر در گم شوند.

 

وی با اشاره به مشکلات مالی انجمن اظهار کرد: اعضای هیات مدیره انجمن از مردم تقاضا دارند به این انجمن بیایند و ازنزدیک با مشکلات معلولین آسیب نخاعی روبه رو شوند و از لحاظ مالی و معنوی بیماران را یاری رسانند.

 

طالبی ادامه داد: مسوولین نیز بیشتر ما را ببینند و از نزدیک با مشکلات بیماران آشنا شوند و درد آنها را حس کنند.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی اراک ضمن تقاضای احداث محل دائمی برای حمایت از این بیماران، تاکید کرد:  خیرینی که در امر مدرسه سازی تلاش می کنند بیایند انجمن سازی را هم در کنار مدرسه سازی انجام دهند تا خدمت گذاران انجمن نیز در کنار معلولین آسیب نخاعی بهتر خدمت کنند.

 

وی با بیان اینکه 80  درصد بیماران آسیب نخاعی بر اثر تصادف به این ضایعه دچار شده‌اند، افزود: 20 درصد بقیه بر اثر بیماری های مادرزادی به این ضایعه مبتلا شده‌اند.

 

طالبی ضمن تاکید بر لزوم انجام اقداماتی در راستای پیشگیری از بیماری‌های مادرزادی گفت: انجمن در صدد است تا با همراهی راهنمایی و رانندگی استان جلساتی  را در این انجمن ترتیب دهد تا تعلیم دیدگان از نزدیک ببینند که 10 ثانیه غفلت چه پیامدهایی را به همراه خواهد داشت.

 

علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌های مالی خود را به آدرس انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی اراک به آدرس خیابان دانشگاه- خیابان قیام-نرسیده به دانشگاه سما- بن بست بهار تحویل داده و یا به شماره حساب انجمن: حساب جام  بانک ملت به شماره 36-18396078 واریز کنند.

 

کد خبرنگار: 10007

 

 

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha