• شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-68592

فرماندار اراک:

بازرسی مانعی در برابر بروز لغزش در ادارات است

82238

فرماندار اراک گفت: بازرسی امری در جهت سالم‌سازی و پیشبرد اهداف سازمان‌ها در چارچوب قوانین و مقررات است و از بروز لغزش‌های ناشی از بروز تخلف جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، حسین بختیاری در جلسه‌ی هم‌اندیشی بازرسان ادارات شهرستان اراک، بازرسی را یک اصل پیشگیری‌کننده عنوان کرد.

فرماندار اراک هدف از تشکیل این جلسات را پیشگیری از بروز تخلف، دفاع از حقوق شهروندی و صیانت از عملکرد ادارات در حوزه بازرسی دانست.

این مقام مسئول با اشاره به عدم رضایت‌مندی ارباب رجوع نسبت به طولانی شدن انجام کار از سوی برخی از ادارات، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل باید در ادارات، جایگاهی برای پاسخگویی مردم در نظر گرفته ‌شود و این امر توسط یک فرد مسلط به قوانین و مقررات انجام پذیرد.

وی اضافه کرد: موضوع تکریم ارباب رجوع باید در تمامی دستگاه‌ها نهادینه شود و در اجرایی شدن آن کوتاهی اعمال نشود. حفظ حرمت و رعایت حقوق شهروندی از وظایف مدیران اجرایی دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

بختیاری در خصوص بحث ارزیابی عملکرد حوزه‌ی بازرسی، افزود: هر کارشناس می‌تواند به طریقی با ایجاد رقابت مثبت در اداره یا سازمان خود بر روند انجام امور اداری نظارت کند و اگر از ناحیه‌ای احساس تخلف کرد با شخص خاطی برخورد‌های لازم را انجام داده و مطابق با موازین موجود عمل کند.

فرماندار اراک بیان کرد: طبق مکاتباتی که با مدیران صورت گرفته مقرر شده است، در شهرستان اراک یک فرد از هر اداره بعنوان رابط در خصوص انجام کارهای حوزه‌ی بازرسی انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا طاهری مسئول بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی فرمانداری شهرستان اراک نیز در این جلسه یکی از دلایل اعلام نارضایتی مردم را عدم توجه مسئولین نسبت به توجه به منشور اخلاقی در ادارات برشمرد.

وی اشاره کرد: با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در حوزه‌ی بازرسی و ارزیابی عملکرد می‌توان شاهد رشد و پیشرفت امور در این زمینه بود.

طاهری بیشترین آمار شکایات ارباب رجوع را نسبت به عملکرد در خصوص پاسخگویی کارشناسان ادارات عنوان کرد و گفت: شکایتی که در ارتباط با یک کارشناس صورت می‌پذیرد نتیجه‌ی ضعف در سیستم مدیریتی اداره یا سازمان مربوطه است.

وی افزود: مدیران باید در حوزه رفتار سازمانی و درک کردن کارمندان خود نهایت دقت و احترام را در نظر داشته باشند و از تنش‌های موجود جلوگیری به عمل آورند تا بتوان پاسخگویی سریع را در برابر ارباب رجوع اعمال کرد.

طاهری در پایان به بازرسی‌های دوره‌ای اشاره کرد و گفت: بازرسی‌های سرزده، یکی از برنامه‌هایی است که فرماندار بر اجرایی شدن آن تأکید دارد و در دستور کار قرار دارد.

کدخبرنگار: 10141


 

 

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.