• پنجشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-79498
  • خبرنگار : 50211

معاون استاندار خبر داد:

افتتاح فاز يك شهر جديد اميركبير در هفته آینده

افتتاح فاز يك شهر جديد اميركبير در هفته آینده

معاون استاندار مرکزی گفت: فاز يك شهر جديد امير كبير شامل تاسيسات رو بنايي و زيربنايي، مراكز انتظامي، گردشگري و مذهبي با حضور استاندار مركزي، قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر و اعضاي هيات مديره شركت مادر تخصصي عمران شهرهاي جديد كشور به بهره برداي مي رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی – عزیز فیلی در اين ارتباط گفت: اجراي طرح مسكن ويلايي به تعداد 1131 واحد و تامين خدمات روبنايي و زيربنايي كه با همكاري دستگاههاي اجرايي  و خدمات رسان استان و پيگيري مجدانه شركت عمران شهر جديد اميركبير صورت گرفته، زمينه را براي استقرار اولين گروه از متقاضيان سكونت در اين شهر فراهم کرده و امید است با تكميل و تحويل واحدهاي ويلايي در آينده نزديك ، زندگي شهروندي در شهر جديد امير كبير آغاز شود.

وي اظهار کرد: در فاز يك افتتاحي شهر جديد اميركبير علاوه بر تحويل موقت تعدادي از مساكن مهر ويلايي به متقاضيان، تعداد 33 واحد تجاري با زيربناي 30 تا 70 مترمربع بعلاوه دو واحد نمونه ويلايي با مجموع زيربناي 515 مترمربع و با مجموع عرصه 2000 متر مربع افتتاح مي شود.

وي افزود: واحدهاي نمونه ويلايي كه در قطعات حدود 1000 متر مربعي احداث شده بعنوان نمونه و الگو براي بازديد متقاضيان احداث شده و شركت عمران شهر جديد اميركبير با مشاركت سازمان همياري شهرداري هاي استان مركزي، آماده سازي اراضي خارج از طرح مسكن مهر در قطعات 600  تا 1800 متر مربعي را انجام داده  و با تامين خدمات روبنايي و زيربنايي، بستر اجراي مساكن ويلايي بزرگ را در اين شهر فراهم کرده اند.

رئيس هيات مديره شركت عمران شهر جديد اميركبير عنوان داشت: يك واحد پاسگاه انتظامي با زيربناي 910 مترمربع در زميني به مساحت 3678 متر مربع احداث و آماده بهره برداري است و در چند روز آينده طي مراسمي با حضور مهمانان كشوري و استاني به نيروي انتظامي تحويل خواهد شد.

فيلي به موقعيت جغرافيايي شهر جديد اميركبير و تاكيدات نماينده ولي فقيه در استان مبني بر لزوم وجود مسجد در محور اراك – سلفچگان اشاره كرد و گفت: يك باب مسجد به مساحت 450 مترمربع در زميني به وسعت 709 مترمربع در جوار پارك محله اي به مساحت 6000 متر مربع احداث و تجهيز شده است كه براي استفاده ساكنين در آينده و  مسافران عبوري از محور اراك – سلفچگان كه نقش كرديدر شمال، جنوب و غرب به شرق كشور را ايفا مي كند، در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار مركزي تصريح كرد: پارك شهيد چمران به مساحت 20 هزار متر مربع، دو واحد گلخانه جمعا به مساحت 1134 متر مربع، بلوار آبشار به طول 23 هزار متر، مجموعه ورزشي به مساحت 3000 مترمربع و باغستان درخت هاي مثمر به وسعت 75 هزار مترمربع كه در كنار مجموعه تفريحي قاش سبز به مساحت 60 هزار متر مربع ايجاد شده، از ديگر پروژه هاي اجرا شده در شهر جديد اميركبير است و طي چند روز آينده در فاز يك شهر جديد امير كبير مورد افتتاح قرار مي گيرد.

فيلي اضافه كرد: يك باب مدرسه ابتدايي 12 كلاسه نيز با 1220 مترمربع زيربنا در زميني به مساحت 2930 متر مربع و همچنين بلوار اصلي شهر جديد اميركبير به طول 1680 متر بعلاوه بوستان اميركبير با وسعت 15000 متر مربع و برخورداري از يك باب نمازخانه كوچك ايجاد شده است.

رئيس هيات مديره شركت عمران شهر جديد اميركبير اظهار کرد: دو پروژه شامل پارك سلامت به مساحت 23 هزار مترمربع با 30 درصد پيشرفت فيزيكي و مجتمع درماني دكتر غريب به مساحت 1000 مترمربع در زميني به مساحت 2067 در دو طبقه در دست اجراست.

 فيلي چشم انداز آينده شهر جديد اميركبير را براي سكونت سرريز جمعيت شهر اراك و ايجاد واحدهاي توليدي صنعتي در محدوده اين شهر مطلوب ارزيابي كرد و گفت: چشم انداز شهر جديد شهر اميركبير را مي توان به صورت شهري نسبتا سبز و طبيعت گرا با جاذبه هاي طبيعي و گردشگري تلقي كرد كه در عين خودكفايي اقتصادي، سكونت و اشتغال را بطور توامان داشته باشد.

گفتني است شهر جدید امیرکبیر در بخش مرکزی شهرستان اراک در 35 کیلومتری شمال شرق اراک و بزرگراه قم ـ اراک (معصومیه) واقع شده است. محدوده قانونی شهر جدید امیرکبیر بر اساس طرح جامع مصوب 1600 هکتار است و حریم شهر نیز برابر طرح فوق 10هزار هکتار است. پیش بینی کلیه سرانه ها و استانداردهای شهرسازی برای افق جمعیت 100 هزار نفر محاسبه شده و افق طرح سال 1405 است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha