• سه‌شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-98521
  • خبرنگار : 50210

معاون استاندار:

استان مرکزی نیازمند تزریق خون تازه در سیستم اجرایی است/روابط عمومی‌ها مدیران تغییر باشند

photo_2019-04-23_14-53-38

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: استان نیازمند تزریق خون تازه در سیستم اجرایی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بهروز اکرمی در همایش مدیران روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرای در محل سد کمال صالح شازند بیان کرد: من باور دارم که اگر در دستگاه اجرایی، سازمان و ادارات، روابط عمومی فعالی حضور داشته باشد، آن اداره و دستگاه اجرایی در سطح استان و حتی در سطح ملی می‌درخشد و اگر اثری از یک دستگاه اجرایی در بین دیگر دستگاه‌ها دیده نمی‌شود، اول باید به سراغ روابط عمومی رفت.

وی افزود: انتظار می‌رود روابط عمومی‌ها، دستگاه‌های اجرایی را با نشاط کنند چراکه روند فعالسازی یک دستگاه اجرایی کار، وظیفه و تخصص روابط عمومی است و اگر برخی از ادارات در جامعه شناخته شده نیست به عملکرد روابط عمومی باز می‌گردد.

اکرمی با تاکید بر اینکه رخوت، سستی و بی‌حالی مختص انسان‌های متعادل نیست، افراد متعادل انسان‌هایی اثرگذار هستند و نبود یک فرد در یک مجموعه باید خود را نشان ‌دهد، گفت: انسان باید منشا اثر باشد و روابط عمومی یک مجموعه، باید اثرگذار و فعال باشد.

وی تصریح کرد: استان نیاز به تزریق خون تازه در سیستم اجرایی است، با این وضعیت نمی‌توان بسیاری از اهداف بلندمدت را خاصه در سال 98 با وجود همه مشکلات، محقق کرد، با سستی و بی‌حالی تحقق اهداف ممکن نخواهد بود، شرایط امروز ما ویژه و متفاوت است و تصمیمات و آدم‌های متفاوت را می‌طلبد، با کار عادی نمی‌توان به پیش رفت، استان نیازمند پویایی و جنب و جوش اجرایی است و روابط عمومی‌ها در این جنب و جوش موثر خواهند بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها پیش‌قراولان جنب و جوش اجرایی در استان باید باشند، افزود: چرا از تغییر، گریزان و همواره دنبال تکرار، شیوه، مسیر و کارکرد ثابت هستیم؟ تکرار کافیست. روابط عمومی‌ها می‌توانند مدیران تغییر باشند، تغییر باید خلاقانه و با جهت‌گیری مثبت دنبال کرد.

وی گفت: استان مرکزی یک سری مزیت‌های نسبی دارد، مدیران روابط عمومی وصل‌کننده اجزای سازمان به یکدیگر هستند و باید مزیت‌های نسبی استان را شناسایی و مورد استفاده قرار دهند. استان مرکزی چاه نفت ندارد، اما زیباست و می‌تواند رونق گردشگری را داشته باشد، چقدر از این زیبایی پول درآورده‌ایم و اقتصاد استان را به دوش گردشگری گذاشته‌ایم؟ این شناسایی و معرفی مزیت نسبی را باید میراث فرهنگی استان انجام دهد.

اکرمی با اشاره به اینکه روستاهای استان بسیار زیباست، اما چقدر این زیبایی توسط مردم استان و دیگر مردم کشور شناخته شده است، افزود: استان مرکزی به عنوان استان چهارراه شناخته شده است از این چهارراه بودن چه استفاده شده است و مردم استان تا چه میزان منتفع شده‌اند؟ برای شناسایی این مزیت‌ها باید تعامل دستگاه‌های اجرایی شکل گیرد و گردهمایی‌ها و همایش‌های روابط عمومی‌ها باید دستاورد داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیران روابط عمومی‌ها موظفند مزیت‌های نسبی دستگاه‌ اجرایی خود را در استان مرکزی شناسایی کنند و از آن برای ارتقای استان استفاده کنند.

معاون استاندار با اشاره به آغاز هفته سلامت از اول اردیبهشت‌ماه، گفت: هفته سلامت تنها به دانشگاه علوم پزشکی معطوف و محدود نمی‌شود، بلکه به همه دستگاه‌ها به ویژه، مدیران روابط عمومی ارتباط دارد یکی از الزامات این است که کارکنان یک دستگاه اجرایی سالم باشد، تا کی می‌توان بیمارستان ساخت؟ چقدر می‌توان پزشک تربیت کرد؟ راه آسان‌تر در این حوزه این است که اگر همه مردم ایران تصمیم بگیرند تغذیه درست داشته باشند و تحرک داشته باشند قطعا می‌توان سلامت جامعه تامین و هزینه درمان را کاهش خواهد یافت، باید برای کارکنان تحرک ایجاد کرد، قطعا کارمند سالم به لحاظ جسمی و روانی، خدمات سالم ارائه می‌دهد و در این راستا مدیران روابط عمومی می‌توانند اثرگذار باشند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.