• سه‌شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-98787
  • خبرنگار : 50210

بنیاد ایرانشناسی در پی نمایش زنده لباس‌های تاریخی استان مرکزی در نمایشگاه مد و لباس

بنیاد ایرانشناسی در پی نمایش زنده لباس‌های تاریخی استان مرکزی در نمایشگاه مد و لباس

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان مرکزی گفت: با توجه به تجربه موفق بنیاد در نمایش لباس‌های تاریخی استان در نمایشگاه مد و لباس اراک در سال گذشته، امسال در پی نمایش زنده این لباس‌ها در نمایشگاه هستیم.

علی اصغر میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به اجرایی برنامه‌های مطالعاتی که هر ساله در دستور کار بنیاد ایرانشناسی استان مرکزی وجود دارد، افزود: در کنار برنامه‌های مطالعاتی و پژوهشی بنیاد برنامه‌های متعددی را در حوزه فرهنگی و هنری استان به اجرا می‌رساند که نمونه موفق این برنامه در تیرماه سال گذشته، حضور در نمایشگاه مد و لباس اراک و نمایش مد و لباس تاریخی استان مرکزی بود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 14 دست از لباس‌های تاریخی اقشار مختلف استان با استفاده از تصاویر موجود طراحی، دوخته و به نمایش درآمد که بسیار مورد استقبال مدیریت ارشد استان و بازدیدکنندگان قرار گرفت چراکه تاکنون چنین ایده‌ای علیرغم اینکه در دیگر استان‌ها اجرایی شده است، در استان مرکزی مورد توجه قرار نگرفته بود.

میرزایی با اشاره به اینکه امسال نیز این ایده نیز مجدد مدنظر است و برای جلب نظر مخاطبان برنامه‌هایی ویژه‌ای در نظر است، افزود: امسال در نمایشگاه مد و لباس اراک اجرای این ایده به صورت زنده و حتی سیار در برخی از اماکن مدنظر است، پیشنهادات بنیاد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است و اگر بتوانیم افرادی را برای پوشیدن این لباس‌ها و نمایش آن به صورت زنده به همکاری بنیاد جذب کنیم قطعا پروژه با دریافت نظر مساعد استان اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، اداره کل میراث فرهنگی استان می‌تواند همکاری مناسبی با بنیاد داشته باشد، گفت: تاکنون تفاهم‌نامه‌ای در این راستا صورت نگرفته است، اما می‌توان توسعه همکاری‌ها را رقم زد چراکه پتانسیل لازم برای اجرای برنامه‌های متنوع در بنیاد وجود دارد.

میرزایی در خصوص تنگناهای مالی این مجموعه در استان بیان کرد: بنیاد ایرانشناسی بودجه سالانه در اختیار ندارد و تنها براساس اقدامات، برنامه‌ها و نشست‌های مختلف اجرایی شده به صورت ماهانه هزینه‌های خود را دریافت‌ می‌کند، اما این روند چالش‌هایی را ایجاد کرده است. دوندگی‌هایی بسیاری برای جذب اعتبارات استانی صورت گرفته است، اما به دلیل اینکه بنیاد ایرانشناسی دارای ردیف اعتباری ملی است، ردیف استانی به شعبه بنیاد در استان تعلق نمی‌گیرد که در این شرایط نیازمند حمایت‌های مجموعه استان هستیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha